Senaste nytt

VARNING! SAS har "tryckfel" i listan på uppgraderingsbara bokningsklasser

henke12

Medlem
Priset är per person och normalt sett per strecka, där ARN-ZRH är en strecka och ZRH-PMI en ann


Om du faktiskt flyger med LX i business, så kan du använda deras arrival lounge i ZRH när du kommer dit (om den har öppet! den har lite begränsade öppettider). Annars får du bara lounge access på den flygplats din businessflight utgår ifrån.


Nej.


Ja och nej. Du får en bokningsklass som inte ger miles alls, men du tjänar miles enligt ursprunglig bokning.

Tack Agehall!

Svårt val detta! Sitter och suger på 75k EB-poäng nu och hade tänkt att spara ihop till en C-klass interkont om något år eller så.

Frågan är om det är värt "pengarna" (läs poängen) att lägga 40k på att uppgradera 2 pax ARN-ZRH-PMI.. Eller om man ska lägga 20k på endera legget.
Arrival-loungen på ZRH kommer att vara stängd när vi landar...

Om man ska välja ett leg, Vilket hade ni valt? Eller hade ni kört på båda? :cool:
 

Ubbe

Medlem
Jag hade inte uppgraderat en flight inom europa.. Ger så lite för poängen. sen blir det ju 80k tur och retur...
 

henke12

Medlem
Jag hade inte uppgraderat en flight inom europa.. Ger så lite för poängen. sen blir det ju 80k tur och retur...

Mmm, du har nog rätt! Plus att hemresan är med SAS och inte ens uppgraderingsbar! Men, Om du skulle välja ARN-ZRH, eller ZRH-PMI? Vilken skulle du ta då Ubbe? :eek:
 

jumbooze

Medlem
VARNING! SAS har "tryckfel" i listan på uppgraderingsbara bokningsklasser

Flysas.com Z för swiss finns inte längre med
 

Ubbe

Medlem
Mmm, du har nog rätt! Plus att hemresan är med SAS och inte ens uppgraderingsbar! Men, Om du skulle välja ARN-ZRH, eller ZRH-PMI? Vilken skulle du ta då Ubbe? :eek:
Jag skulle spara dem till en longhaul alternativt till någon kortare bonusresa när jag ändå är iväg på semester. Typ: Är i BKK och tar en bonusresa till Bali och tillbaka från Jakarta eller något liknande. Man kan få många timmars flyg för samma poäng som en uppgradering till mat inom europa..
 

agehall

Medlem
Tack Agehall!

Svårt val detta! Sitter och suger på 75k EB-poäng nu och hade tänkt att spara ihop till en C-klass interkont om något år eller så.

Frågan är om det är värt "pengarna" (läs poängen) att lägga 40k på att uppgradera 2 pax ARN-ZRH-PMI.. Eller om man ska lägga 20k på endera legget.
Arrival-loungen på ZRH kommer att vara stängd när vi landar...

Om man ska välja ett leg, Vilket hade ni valt? Eller hade ni kört på båda? :cool:

Det är ett jätteenkelt val. Det finns ingen (eller mycket få) anledningar att uppgradera intraeuropa. Jag skulle inte spendera en poäng på det. Nu vet jag inte hur lång flighten ZRH-PMI är men det är klart tveksamt om det skulle vara värt att spendera poäng där heller.
 

henke12

Medlem
Det är ett jätteenkelt val. Det finns ingen (eller mycket få) anledningar att uppgradera intraeuropa. Jag skulle inte spendera en poäng på det. Nu vet jag inte hur lång flighten ZRH-PMI är men det är klart tveksamt om det skulle vara värt att spendera poäng där heller.

Följde inte ditt råd Agehall, Blev en uppgradering ZRH-PMI! Dumt måhända men nångång ska vara första gången i business :)
Fråga, Får jag loungeacess redan på Arlanda? Tycker mig få det enligt vad som står här;


///
Resa internationellt i Business
Om du har en biljett med avresa samma dag med internationellt flyg i Business med SAS, Blue1, Widerö, med flygbolag i Star Alliance eller annan SAS samarbetspartner så har du tillgång till SAS Business Lounge samma dag som avresan.
/////

Saxat från http://www.sas.se/shared/allt-om-resan/pa-flygplatsen/lounger/Tillgang-till-lounge/
 
Toppen