Ja jag håller med det är ju ett lyxproblem och det drabbar ingen fattig om man säger så men ingen vill göra en dålig affär och systemen tappar trovärdighet om dom är skeva och orättvisa, det inser ju alla att om du betalar 24000k för en business till NY att du blir irriterad att få 9000 poäng och byter flygbolag. Och även om SAS onekligen struntar i oss förstås kan ju det knappast vara bra för SAS om vi hittills lojala privatresande businessresenärer lämnar dom för vi är inte ensamma om detta det finns en volym i Lufthansa & Swiss Z annars skulle SAS aldrig göra detta och många företag har numera begränsat business åkandet helt.
Jag borde egentligen inte lägga mig i det här då det är ganska mycket raljerande och tonen och nivån i dina inlägg ligger långt under vad vi strävar efter att ha här. Jag har varit i på forum så länge att man kan känna igen inlägg av typen "one time hit&run", och det mesta verkar vara skrivet i affekt.
Det är klart att man kan bli sur på intjäningen i Z-klass, jag har faktiskt råkat ut för samma sak. Men inte springer jag och skriver långa inlägg i affekt för det. Jag inser att lojalitetsprogrammen inte är rättvisa och anpassar mig efter det. Det är meningslöst att ropa efter "rättvisa", det går att ta hur många exempel som helst. T ex som någon sa, varför ger TK Miles&smiles inget alls för LH P. Hade det hänt dig hade du nog blivit sur. Eller att SAS ger 4000 poäng för en A-klass biljett som bara kostar 1200 kr, vi kanske skulle minska på det då? Det är bara att inse att det är flygbolagen som sätter reglerna i ett elakt spel och vi har bara att spela med och använda det till vår fördel så mycket det går.
Som exempel blev jag själv mycket upprörd den gången SAS ändrade till 25% för billigare skonomibiljetter, det var också det som fick mig att börja sätta mig in i hela systemet med frequent flier miles, flyertalk mm. Men jag började inte med att skriva en halv sida raljerande text.
Jag är förvånad att du öht krediterade till Eurobonus om du flyger mycket LH business, du verkar som andra skriver inte helt insatt i vad som är optimalt. Det förvånar mig eftersom du tidigare refererat till pointsguy mfl. Och att du sedan efter att a märkt det krediterade ytterligare 3 resor kan du ju bara klandra dig själv för.
Sedan några ord om awardbiljetter i C som du också raljerade om. Tror du inte vi gnäller på det så fort vi får en chans? Men faktum är att du inte ens kan jämfört LHs flotta med SAS 10-12 långdistansplan. Om SAS släppte awardbiljetter till alla som vill ha skulle det knappt bli några platser för som de kan få baetalt för.