Senaste nytt

Varning!!! Kontroll av handbagagets vikt

PYRZ

Medlem
Nu är ju Pegasus ett lågprisbolag (även om priserna inte är så låga, speciellt från ARN) så det är väl inte så konstigt att de väger väskan, helt enligt deras regler.

Personligen tycker jag att så länge väskan inte är större än det som är tillåtet så borde inte några kilo spela ngn roll.
 

Dr. Miles

Expert

Storsteffe

Medlem
Jag förstår inte problemet, reglerna ska naturligtvis följas. Klaga gärna på reglerna men inte på att man måste följa dom, vilket är nästa steg? Rökfritt är väl lite löjligt, det finns ju ofta askkoppar och en cigarr till konjaken är ju trots allt en mänsklig rättighet ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Självklart skall regler följas. Det som kan bli lite konstigt i dessa fall är när man angriper en passagerare med ett (kanske "något" för tungt) handbaggage men som håller sig inom tillåtna dimensioner och samtidigt släpper ombord passagerare som har både två och tre kollin som totalt sett fyller upp en hel hatthylla.

Det är i de flesta fall volymen som är den trånga sektorn - väldigt sällan vikten.
 

johhenrik

Medlem
Jag kanske är helt ensam om detta, men jag har alltid mer än 8kg i mitt handbagage. Med tanke på hur många fliygningar jag har gjort och bara behövt väga en gång vad jag kan minnas så skulle nog jag också bli tjurig. Ang oresonlig så är det ju ingen som vet vad som hänt. Om jag blev stoppad i gaten och hade velat checka in min väska om de anser den inte får följa med hade jag också blivit irriterad på hela situationen, det kan jag lugnt säga. Speciellt om jag fått betala böter, vilket ju låter som att det inte var helt billigt...
 

agehall

Medlem
Tänkte väl det. Det är ju en av anledningarna till att man håller sig till allianser där man har status - man kommer undan med en del saker då som man inte gör på andra bolag.
 
Toppen