Senaste nytt

Varning!!! Kontroll av handbagagets vikt

MaBe

Medlem
Jag flög Swiss Köpenhamn-Zürich-Barcelona i måndags.
I Köpenhamn brydde de sig inte om handbagaget men i Zürich vägde de och mätte bagaget vid gaten.
 

crown

Medlem
Air Berlin kör stenhård kontroll av vikt på handbagage just nu på avgångar från Berlin. Min brorsa råkade ut för det igår samt även en vän till honom dagen innan.
 

David

Medlem
Air Berlin kör stenhård kontroll av vikt på handbagage just nu på avgångar från Berlin. Min brorsa råkade ut för det igår samt även en vän till honom dagen innan.
Råkade ut för det för något år sedan, väskan var några kilo för tung. Tog då ur dator och laddare samt en bunt med foldrar och då kom jag tillräckligt långt ner. Man får ju ha ett 'personal item' motsv en datorväska tyckte jag och incheckerskan instämde. Sen la jag ner allt igen.
 

JohnnyWilde

Medlem
Air Berlin kör stenhård kontroll av vikt på handbagage just nu på avgångar från Berlin. Min brorsa råkade ut för det igår samt även en vän till honom dagen innan.
Hmmm...hade en bystad carry-on i lördags plus 25kg incheckat men jag hade ju iofs bara transfer på Berlins underbart smidiga flygplats med byte från terminal A till C connection time 45 min och sen ankomst på det.
 

Moco

Medlem
Råkade ut för det för något år sedan, väskan var några kilo för tung. Tog då ur dator och laddare samt en bunt med foldrar och då kom jag tillräckligt långt ner. Man får ju ha ett 'personal item' motsv en datorväska tyckte jag och incheckerskan instämde. Sen la jag ner allt igen.

Underbart. Logiskt tänkande i sitt esse.
 

ESSA

Medlem
När jag nyligen reste med SAS och ville att de vägde mitt handbagage (av ren nyfikenhet av mig, visste det inte vägde för mycket) så viftades det bort med att de inte brydde sig. Jag skulle ju bära den själv...
Tror det var Business incheckningen på Arlanda.
 
Toppen