Senaste nytt

VARNING: Kaos på Heathrow

Concorde

Founding Member
Inpassering endast. Ska du byta eller gå igenom security berörs du inte utav att UK AB skurit ner på passkontrollanter.
 

bL0m

Medlem
Hej,

Kom hem under eftermiddagen från London (Economy tur och retur), efter att ha mellanlandat i München.

Jag måste ge en stor eloge till Münchens säkerhetspersonal, trots att de var tvungna att gå igenom mitt handbagage när jag bara hade fem minuter tillgodo innan boarding som ägde rum vid Gate G30 (Flight LH2416). Flickvännen var så där "lagom glad" och vi båda två kände oss enormt stressade över situationen...

Jag flög med ett handbagage som vägde 9.95 kg med SAS/Lufthansa (Deras krav ligger på 8 kg men jag fick för mig att de godkände upp till 10 kg). Jag missade även att lägga allt "flytande" i en förslutningsbar påse vilket innebar att detta låg utspritt i min necessär.

Varken Säkerhetsspärren på Arlanda eller Heathrow satte några "käppar i hjulet" för mig...

Münchens personal var riktigt proffsiga! De var även riktigt grymma vid Gate G30 där de inspekterade alla passagerares handbagage och det blev väääldigt många sura ansikten från passagerare som trodde att de klarat sig ifrån att behöva checka in sitt bagage då vissa av dessa passagerare hade med sig för många väskor och andra försökte gå ombord med förstora väskor.

Jag vill bara säga "Keep up the good work!" till denna personal och jag hoppas att det blir bättre kontroller på Arlanda och Heathrow (Vilket Jacob flaggade om i forumet).

Min väska är 55x46x22 (Godkänd enligt IATA), dock med en övervikt på cirka två kg som jag insåg i samband med min Connecting flight i München.

Är det många som delar min erfarenhet?
 
Gillar hur ordet KAOS används i Svenska medier så fort något sker som anses vara utanför "landet lagom's" kritierier för ett välfungerande samhälle. Skulle vara kul att se vad som händer när något riktigt eländigt händer.
 

JensE

Medlem
Igår under strejken (om det nu var en strejk?) tog ganska exakt 2 minuter för mig.
IRIS, E-Gates och vanliga manuella fullt staffad och fungerande.
 

JensE

Medlem
Igår när jag passerade flight connections så fungerar äntligen Fast Track!
Kunde även "guesta" min kollega i kön som är blue.
 

Axelzon

Medlem
Har en transit från T5 till T3 då jag kommer från CPH med BA och skall vidare till HKG med CX. Finns det inga Fast Track i transfer på Heatrow när man åker One World Business Class (såg bara first class nämnas ovan).

Några tips?
 

Axelzon

Medlem
Missade dateringarna på trådens inlägg. Men är det någon som rest och har koll på LHR nu när OS är igång:
Långa köer etc.?
 
Toppen