Senaste nytt

[Varning] Hotels.com visar hotell i Shenznen (Kina) när man söker hotell i Hong Kong

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte hur länge det har pågått men det är en oroande utveckling.

Hotels.com visar också hotell i Shenznen (Kina) när man söker hotell i Hong Kong.

Screenshot20130718_1.png

Det är två olika område som har olika visumregler och valuta så jag tycker inte att det är lämpligt att visa sökningsresultat på det viset, även om de har liten varningsruta som påminner besökaren om hotellet inte ligger i Hong Kong.
 

David

Medlem
Tycker att det är väldigt vanligt att Shenzhenhotell kommer med i sökningar på hotell i Hong Kong på diverse hotellsidor. Det är väl antagligen en viss radie från sökpunkten som visas, oavsett land. Marriott, kan jag ta som exempel, har alltid haft det så så länge ja minns.

Jag håller dock med dig om att det är missvisande. Det borde inte vara så svårt att hantera det i systemen.
 

Magino

Medlem
Vill minna satt även IHG får upp allternativ i både Macau och Shenzhen när man söker på Hong Kong
 

henrik l

Medlem
Marriott, kan jag ta som exempel, har alltid haft det så så länge ja minns.

+1

Men upptäckte även på detta sätt att man kunde bo på Ritz Carlton Club Level i S-z, för under 1500 kr om bokade governmental rate. Tyvärr försvann priset efter några dagar, men har sett att man kan bo relativt billigt på RC i Shenzhen.
 
Toppen