Senaste nytt

Varning för låååång kötid till säkerhetskontroll Chicago O'hare

Flood

Medlem
Lite OT men någon som vet hur det är på EWR i dagarna, lika illa? har en 2:20 byte där som jag känner på mig inte kommer att gå.

Är några veckor sedan (och hade inget byte som jinxade), men den 9 april kom jag igenom immigration EWR på runt 20 minuter (kl. ett på em). Hemresans TSA-kö på EWR den 18 april var inte mer än 15 minuter (kl. tre på em).
 

ARN-MIA

Medlem
Såg på nyheterna för ett tag sedan att 11% utav slots på EWR inte användes och att efter 31 oktober räknade de med fullt nyttjande. Dock har TSA ej beviljats mer pengar till personal så det räknade med kraftigt ökade väntetider efter oktober.

TSA får ordentligt med skit just nu då det är peak seasson för business innan sommaren och köerna är enorma på alla stora hubbar.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Tack för varningen! Jag förstår inte hur de tänker "over there". De gör det ju nästan totalt oattraktivt att flyga till USA. Hoppas de inser att flygresenärerna inte har lust att stå i köer timtals och att de därför höjer servicegraden och utökar personalstyrkan.
Fast det där är inte min erfarenhet generellt. Jag har mer eller mindre pendlat till USA under våren och det har bara varit på ORD det varit så här illa. De flesta andra ställen har det varit riktigt smidigt på.
 

karho

Medlem
Jag flög in via ORD 1 maj (från ARN) och hade 1:35 byte till nästa flyg (AA inrikes). Landade strax före utsatt tid, men det var ganska lång kö till security på terminal 3, så hann precis med anslutningsflyget. När jag kom andra hållet 5 maj och landade på T3 var det makalöst lång kö vid security, hela terminalen var i stort sett en lång ringlande kö med upprörda människor, 100+ meters kö. Hade det vart så 1 maj hade jag aldrig hunnit. Som tur var var security lugn på T5 den kvällen, och jag hade tre timmars tid, så jag hann med både en burgade och ett par groggar innan SK946 hem.
 
Last edited:
Flög ARN-ORD 2-9 maj, tyckte det funkade bra både på dit- och hemvägen. Däremot hade jag prio line på ORD med bara två personer framför, och vanliga kön såg ganska lång ut. En annan faktor var såklart att jag kom till flygplatsen runt 15 och planet gick 21.05. Lång väntetid, men jag klagar inte, jag kunde spendera den på mat och lounge istället för att stå och stressa i en kö, vilket kanske hade hänt om jag anlänt senare.
 

Swisser

Medlem
Fast det där är inte min erfarenhet generellt. Jag har mer eller mindre pendlat till USA under våren och det har bara varit på ORD det varit så här illa. De flesta andra ställen har det varit riktigt smidigt på.

Med hur lång tid bör man räkna med för att vara på den säkra sidan beträffande connections mellan flighterna. Räcker 2-3 timmar eller måste man snarare räkna med 4-5 timmar för att vara nästan helt säker på att komma med vidareflighten inom USA?
 
Toppen