Varning för Drivr i Danmark

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av KNA, 1 Maj 2015.

1. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Screenshot_2015-05-01-20-32-03~2.jpg Har använt appen Drivr i Köpenhamn många gånger , man klickar och taxin kommer till positionen man är på

Men idag felade gpsen tydligen och taxin stog tydligen och väntade runt hörnet , han ringde upp men hördes inget pga överbelastat nät ? Ringde upp taxichaffisen men pga språkförbristning förstog han inte att köra till rätt adress till det största eventet i Köpenhamn den här helgen
    Hittade en annan taxi som hittade till rätt adress och smsade taxin beställd via Drivr att jag tog en annan
    När jag kollade mitt konto , hade Drivr dragit 250 DKK från mitt konto för taxin som inte hittade ...
    Mailade Drivr 's support och de svarar bla

In regards to the driver, we cannot guarantee english speakers, but are working on getting features like (english speaking) in the app soon.

Såg senare att Uber har börjat köra i Köpenhamn och får börja använda de istället ...

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uber funkar men bara Pop. Kvaliteten på bilar varierar kraftigt. Den stora fördelen är att det är galet billigt.

3. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jepp bara pop , gratis resa upp till 150 Dkk i helgen med koden CBC2015 20150501_204802.jpg

palmen gillar detta.
  4. Aurora

Aurora Medlem

Good times, hverken dansk eller engelsk kan garanteres...? Latterlig.

Stefan62 gillar detta.
  5. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uber i Köpenhamn är lite att gambla idag, extrem variation av kvalité på bil och chaufförer. Jag hoppas det blir bättre och att de kan få igenom Black/Lux

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Huvudsaken är väl att man kommer fram dit man ska. Att det är billigt ser jag mest som ett plus :)

Stefan62 gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, ser helst att bilen jag kör i inte är en trafikfara, att det är fräscht och att det ställs krav på att föraren är någorlunda representabel. Att sitta inklämd i en liten Suzuki fylld med pizzakartonger i framsätet passar säkert några men inte alla. Men vad jag förstår kör Uber en hygglig koll på sina förare i Pop.

"Förare måste kvalificera sig för att kunna erbjuda uberPOP. De intervjuas, genomgår utbildning, har haft körkort i minst tre år och har ett kontrollerat brottsregister. Bilarna är godkända och besiktigade, och förare och passagerare är försäkrade av förarens trafikförsäkring och Ubers försäkring."

8. MartinH

MartinH Medlem

OT - Jag vet inte om det är annorlunda i danmark, men jag kör uberPOP i Göteborg på min fritid. Ingen intervju, ingen utbildning (eller, man kan titta på en video med lite tips om hur man bör bete sig...). Bilen ska vara max 5 år gammal.

David och Agö gillar detta.
  9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, tack för info. Fick du lämna straffattest? Så mycket för texten på deras hemsida...

10. Christian R

Christian R DYKWIA

Haha! Tror jeg vil tilmelde mig Uber POP - bare for se hvilken screening der (ikke) er...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!