Riktigt tråkigt med era erfarenheter med Folksam. Har själv försäkring genom dem och har aldrig upplevt några problem med dem vid t ex. flygförseningar. Ska låta det vara osagt, men det är nog inte bara Folksam som behöver ett förseningsintyg. När jag råkade ut för en försening med BA kontaktade jag BA och fick sedan mitt intyg. Skickade in till Folksam och pengarna trillade in på kontot dagarna senare. Kan du inte kontakta flygbolaget igen och be dem om ett förseningsintyg? Då du onekligen verkligen varit med om en flygförsening, då finns det ju ingen anledning att misstro dig.
Grejen är att jag har gjort just detta, jag har skickat in de papper jag fått av Lufthansa, som tydligt visar min bokning och hur jag två gånger blivit ombokad. Dessutom har jag skickat in LHs brev till mig där de ber om ursäkt för förseningen, ersätter mitt hotellrum i Köpenhamn, och ger mig 7000 M&M-poäng i goodwill.
Frågan man kan ställa sig är hur mycket arbete från min sida som anses rimligt att lägga ner på att claima 700 kronor? Min timpenning på detta är just nu inte särskilt hög, om man säger så, men nu är det en principsak.
Finns det förresten någon databas eller något liknande som trackar flygförseningar, och anledningen till dessa?
Jag älskar mitt BA-kort, men kommer aldrig använda det för att betala en resa med i framtiden, det blir SAS Mastercard i stället.