Senaste nytt

Varning för American Airlines

AABack2ARN

Medlem
Just avslutat min första resa med A A - Business från New York till London.
Skulle vilja sammanfatta personalen som synnerligen nonchalanta och bekväma. Upplevde deras arbetssätt som väldigt ostrukturerat. Med olika nivåer beroende på vilken gång du tillhörde.
Nästan som man fick intryckte att allt man ville var att snabbt som ögat få klart middagen så man kunde gå och lägga sig, vilket också var vad man gjorde.

Nu var det väldigt länge sedan jag flög den sträckan med AA. Till skillnad från BA serverar de mat på sträckan och det är lika många som vill ha mat som inte vill ha mat på det flyget. Oavsett hur de gör blir det fel men jag tror resultatet är att de vill få ut allt så fort som möjligt.

AAs personal är ojämn, det håller jag med om (många likheter med SAS). Några guldkorn och en del rötägg. Men de är ofta i osynk mellan gångarna vilket kan irritera mig.
 
Nu var det väldigt länge sedan jag flög den sträckan med AA. Till skillnad från BA serverar de mat på sträckan och det är lika många som vill ha mat som inte vill ha mat på det flyget. Oavsett hur de gör blir det fel men jag tror resultatet är att de vill få ut allt så fort som möjligt.

AAs personal är ojämn, det håller jag med om (många likheter med SAS). Några guldkorn och en del rötägg. Men de är ofta i osynk mellan gångarna vilket kan irritera mig.
BA serverar inte mat?
 

AABack2ARN

Medlem
Sleeper Service på de sträckor som utgår från USAs östkust och då ingår minimal matservering. Tanken är att du äter i loungen innan. När jag senast reste BA på den sträckan i business fanns dessvärre inget att äta. Numer har jag för mig att det finns en enklare buffe med smörgåsar och liknande. Men det kan nog andra berätta i mer detalj.
 

Kricka

Medlem
Det stämmer att BA kör Sleeper Service på de sena avgångarna från östkusten.
I Business/Galleries Loungen serveras middag så att man kan lägga sig direkt
när man väl kommit ombord. Tanken är god då man annars inte hinner få någon
sömn på den relativt korta sträckan.
Jag flög BA004 (JFK-LCY) för två veckor sedan och de hade bara ett litet fat med
tre tapas för den som ville ha något i magen.
 

AABack2ARN

Medlem
Men hur är det med frukost på Sleeper Service.

Har faktiskt bara flugit EWR-LHR en gång i Business på en OpUp som jag fick vid gate. Lärde mig den hårda vägen att det inte fanns någon som helst mat att servera. Och frukost vart det ingen heller... Vart minst sagt hungrig på anslutninsgflyget hem till Stockholm.
 

Kricka

Medlem
Måste erkänna att jag sov rätt gott då sömnen inte blev så god natten innan
(i gamla, obekväma US Airways 757 HNL-PHX) så jag missade ev. frukost.
För min del löste det sig då jag fick BA Arrival Service på LCY med transport
till Radisson Edwardian Canary Wharf där man erbjöds både duschmöjlighet
och frukost/lunch.
 

AABack2ARN

Medlem
Konceptet bygger ju som sagt på att man äter innan man går ombord och att man äter när man landar (oavsett om man flyger via LCY eller LHR). Utmaningen blir när man har anslutningsflyg och som i mitt fall blir OpUp-ad

Det har diskuterats huruvida AA skall införa samma sak (dvs Sleeper Service) men har så här långt fallit på att man måste erbjuda vettig servering av mat på JFK i deras lounger. Dit är det en bit att gå...

Jag är själv lite kluven eftersom det innebär att man bör vara mycket tidigare på flygplatsen än annars och inte minst när det rör sig om anslutningsflyg in till EWR, JFK, BOS eller vilken flygplats det nu må vara kan det uppstå situationer när man får resa hungrig. I sig ingen större katastrof eftersom flyget till London är högst 6 timmar under normala omstädnigheter.
 

Tommy

Medlem
Det finns alltid full frukost meny på dessa flighter jag har aldrig råkat ut för någon flight där det inte funnits frukost servering.
 

AABack2ARN

Medlem
Den gången som jag flög fanns det faktiskt inte en full meny. Det var en mycket sorglig smörgås (dränkt i majonäs), en liten liten yogurth och fyra fruktbitar (samt givetvis kaffe, the, juice och vatten). Och en inbjudan till ankomstloungen på LHR. Det var till och med så att personalen skämdes. Så förhoppningsvis har det blivit bättre...
 

thh

Medlem
Trevligt som det är att diskutera JFK-LHR, och jag vet inte varför man överhuvudtaget vill äta på de 6 timmarna, men det kanske bara är jag som inte tycker att ens god flygplansmat är speciellt god och till och med McDonalds oftast slår det som de flesta flygbolag presenterar (okej, det är inte riktigt sant, men nästan).

För att återgå till ämnet så misstänker jag att det inte var illasinnat att ett amerikanskt flygbolag sa "medical emergency" istället för "full galning som kravlar runt i planet", det var nog för att lugna passagerarna.

Sedan det där med tankning... jadu, det var dåligt och knappast hur det ska gå till. Senast jag flög ett SAS plan som skulle tankas (30 minuter efter planerad avgångstid) sa de flera gånger på danska, svenska och engelska under boardingen att vi inte skulle fästa bältena av just den anledningen. Det kanske är enklare när man inte mellanlandar såklart.
 
Toppen