Senaste nytt

Varning för American Airlines

Valley

Medlem
Gör det som amerikanerna älskar. Stäm dem. Eller så stämmer du den som orsakade det hela.
Det är väl så att eftersom det skedde på amerikanska vingar så räknas det som amerikanskt land vilket då torde räcka för att starta en process i USA.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Treo

Medlem
Tråkigt att höra om era upplevelser.
1. American är långsamma/dåliga på att svara på mejl/hemsidans klagoformulär (Department of Transportation ger amerikanska flygbolag 60 dagars respit, men tveksamt om man håller detta.)Twitter kan ge snabbare respons.
2. Nämnda DoT är tillsynsmyndighet, nämner man dem i sin kontakt kan det nog göra att AA tar det hela på lite större allvar. De vill knappast att 200 amerikaner börjar fundera på stämningar (det måste iofs ha funnits fler än ni som såg vad som verkligen utspelade sig).
 

Senator

Moderator
Det var då våldsamt hur ifrågasättande och taskiga vi är mot en ny medlem? :oops: Hoppas inte detta är en trend...

1. Vi har en ny medlem, branscherfaren som gör en professional bedömning vid gate att en passagerare är olämplig att resa på grund av överkonsumtion av alkohol. Här får vi nog ta experten på hans ord.
2. Samma medlem är passagerare och upplever hur denna medpassagerare sedan blir ännu mer berusat, och situation spårar ur. Vi var inte där så vi får ta medlemmens berättelse för det den är.
3. Händelsen gör att flyget gör en "nödlandning"
Min fråga: rubriceras en sådan händelse olika pga av ansvarsförpliktelser? Med andra ord, är det så att "Medical Emergency" gör det enklare för American rent juridiskt?

Sedan hela ersättningsfrågan vill jag inte lägga mig i, men personligen behöver jag alltid en "sample size bigger than one" att bedöma resultat. Jag har över 30 segment med American senaste 3 åren och upplever inte American som bättre eller sämre än t.ex. SAS.
 
Last edited:

Sakoz

Medlem
Fullflex C biljetter, så kan man ju missa avgången och få full återbetalning eller ombokning ändå. I alla fall inom Star Alliance.
 

Napapijri

Medlem
Det var då våldsamt hur ifrågasättande och taskiga vi är mot en ny medlem? :oops: Hoppas inte detta är en trend...
Det blir lätt så när första inlägget verkar vara skrivet av en 12-åring. När piloten i sina följande inlägg började skriva så man kunde läsa blev också tonen bättre.
 

Airbuspilot

Medlem
Tack Senator och alla andra.

Kul att få vara med här även om det började trist. Pilot sedan 1977, flyger just nu stora Bussen, vill inte säga i vilket bolag eftersom jag då skulle kunna representera mitt bolag officiellt, har erfarenhet från B720, B727, DC7, B747, MD80,A300, A333,A343,A346 och LH1011 samt DC-10. MD-11 också.
Vill inte alls dissa AA, men dom gjorde ett dåligt jobb anser jag. Har läst all respons från er och tackar för diss och hiss. Det är nyttigt att vara i branschen och åka som psgr ibland. Det jag läst av svaren är - flygbolag skärp er när det går snett!

Om ni har frågor rörande flyg så hör mer än gärna av er. Är väl inte världsmästare på biljetter etc men flyg tror jag vetinlägget är sent i Sverige, jag vet. Men inte här.:)
 

Viking75

Medlem
Jag vill passa på att välkomna dig och tycker det är väldigt roligt att vi får möjlighet att ta del av dina kunskaper som jag vet intresserar de flesta här.

Mycket trist upplevelse vad gäller resan till Västindien. Det verkar ju onekligen så att detta kunnat undvikas. Men vad gäller ersättningar osv så kan det tyvärr bli krångligt. Jag känner mig själv och hade liksom du undersökt de mina möjligheter då man blir rejält upprörd över delvis förstörd resa.

Återigen varmt välkommen!
 

Jaws

Medlem
Välkommen hit Airbuspilot!
Hoppas att Du blir ersatt och Framförallt att ni har det trevligt därnere i Karibien!

Vi är inte ett dugg avundsjuka på dej;):)

MVH/Jaws
 

Valley

Medlem
Just avslutat min första resa med A A - Business från New York till London.
Skulle vilja sammanfatta personalen som synnerligen nonchalanta och bekväma. Upplevde deras arbetssätt som väldigt ostrukturerat. Med olika nivåer beroende på vilken gång du tillhörde.
Nästan som man fick intryckte att allt man ville var att snabbt som ögat få klart middagen så man kunde gå och lägga sig, vilket också var vad man gjorde.
 

Timotey

Medlem
Om ni har frågor rörande flyg så hör mer än gärna av er. Är väl inte världsmästare på biljetter etc men flyg tror jag vetinlägget är sent i Sverige, jag vet. Men inte här.:)
Välkommen hit, fortsätter du hänga här så blir du snart världsmästare på biljetter. Hoppas du fortsätter närvara på forumet
 
Toppen