Senaste nytt

Varning: ExpertFlyer visar kanske inte alla flighter per default

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att Thai verkar vara ett ganska stort undantag. Tillgängligheten verkar vara väldigt olika beroende på vilken resebyrå man söker på eller Thais egen sida. Det verkar finnas ganska många opublicerade fares hos just Thai. Har i stort sett aldrig rest med dem så det har inte varit så aktuellt att hålla koll på dem.

Men Turkish tror jag visar ganska korrekt tillgänglighet. POS = UK.

Jag har också upptäckt att det även nu är olika resultat beroende på vilka söknycklar man fyller i. Vilket ibland är väldigt irriterande.
 

Juraj

Medlem
Ok, att byta POS från USA till UK gjorde en stor skillnad, men problemet att vissa flyg fattas om man anger flygbolag återstår. Som du sa, väldigt irriterande.
 

JohanA

Medlem
Vilket flygbolag rör det sig om?

Jag upplever att det generellt sett är ganska hög pålitlighet på resultaten från ExpertFlyer. I alla fall avseende de flygbolag jag använder mig av inom Star Alliance och oneworld. Man måste dock säkerställa att man väljer rätt POS annars kan det uppstå problem med tillgänglighet som inte finns eller tvärtom.
POS går ju bara att välja US eller UK så det hjälper inte att få 100% rätt inventory från någon annanstans..
 
Tycker att det är flera Lufthansa-flighter som inte visas.
Söker man på "Flight availability", så dyker en hel del upp, men när man sen söker på "Award & Upgrade availability", så saknas ofta någon flight.
Även om det inte finns några platser borde väl själva flighten dyka upp i resultatlistan, efterföljt av No, No - vid sökning på F- och C-platser?
Eller är det något jag har missat?
 
Toppen