Senaste nytt

Varning: Ankomst till Tokyo Narita flygplats (NRT) med flyg runt kl. 15-17

Dr. Miles

Expert
Om ni anländer Tokyo Narita flygplats (NRT) med flyg mellan kl. 15-17, bör ni kanske ha i åtanke att immigrationsprocessen för icke-japan (eller utlänning med Re-entry permit) kan ta en halvtimme som ingenting.

Det är pga många United/Delta flygningar + JAL/ANA flygningar från Europa/Nordamerika landar ungefär samtidigt.
(JAL använder dock Terminal 2, men United, Delta och ANA använder Terminal 1)

EDIT: Så här ser det ut när man landar till Tokyo Narita runt kl. 15:30. Widebodies allihoppa.

Delta flygplan
Tokyo Narita - Delta.jpg

United flygplan
Tokyo Narita - United.jpg

Ännu mera United flygplan
Tokyo Narita - United 2.jpg
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Det är ju faktiskt väldigt lång tid :D Förra gången så stod jag på gatan ca 10 minuter efter dörren öppnades på planet :D
Och tur var väl det.

Jmf med Ohare eller IAD.
 

David

Medlem
Någon som vet ifall man tillgång till någon form av fast track när man anländer med ANA i F?
 

pitch

Medlem
Här ska vi ha det lika istället. Det är nog därför dom brukar skita i att bemanna passbåsen tidigt på morgnarna på ARN, så det ska ta dödligt lång tid för alla, svenne eller ej.

För det kan väl inte vara så att dom misslyckas med en sån enkel sak som att kolla listan på ankommande och planera därefter? Näää, omöjligt.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet ifall man tillgång till någon form av fast track när man anländer med ANA i F?

Nej, det finns ingen Fast track när man anländer, även i First class. Däremot finns det Fast track för säkerhetskontrollen vid utresa från Tokyo Narita när man reser med ANA i First class. (ej för Star Alliance Gold)

Tokyo Narita, 07.jpg
(Foto: Dr. Miles)
 

jumbooze

Medlem
När jag flög med LH F så hade jag en tjej som gick med mig igenom hela vägen till loungen och sedan från ANA skylounge till planet.
Det stället som hon ej gick med mig var i passkontrollen men hon visade en av köerna som betjänades av 2 kontrollanter så det gick snabbare ändå. Kommer ihåg att det var en dedikerad säkerhetskontroll men kommer ej ihåg skylten... Jag var lite sliten.
 
Toppen