Varning: Ankomst till Tokyo Narita flygplats (NRT) med flyg runt kl. 15-17

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Dr. Miles, 17 April 2013.

1. Om ni anländer Tokyo Narita flygplats (NRT) med flyg mellan kl. 15-17, bör ni kanske ha i åtanke att immigrationsprocessen för icke-japan (eller utlänning med Re-entry permit) kan ta en halvtimme som ingenting.

Det är pga många United/Delta flygningar + JAL/ANA flygningar från Europa/Nordamerika landar ungefär samtidigt.
    (JAL använder dock Terminal 2, men United, Delta och ANA använder Terminal 1)

EDIT: Så här ser det ut när man landar till Tokyo Narita runt kl. 15:30. Widebodies allihoppa.

Delta flygplan
    Tokyo Narita - Delta.jpg

United flygplan
    Tokyo Narita - United.jpg

Ännu mera United flygplan
    Tokyo Narita - United 2.jpg

Last edited: 18 April 2013
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju faktiskt väldigt lång tid :D Förra gången så stod jag på gatan ca 10 minuter efter dörren öppnades på planet :D
    Och tur var väl det.

Jmf med Ohare eller IAD.

3. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet ifall man tillgång till någon form av fast track när man anländer med ANA i F?

4. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här ska vi ha det lika istället. Det är nog därför dom brukar skita i att bemanna passbåsen tidigt på morgnarna på ARN, så det ska ta dödligt lång tid för alla, svenne eller ej.

För det kan väl inte vara så att dom misslyckas med en sån enkel sak som att kolla listan på ankommande och planera därefter? Näää, omöjligt.

5. Nej, det finns ingen Fast track när man anländer, även i First class. Däremot finns det Fast track för säkerhetskontrollen vid utresa från Tokyo Narita när man reser med ANA i First class. (ej för Star Alliance Gold)

Tokyo Narita, 07.jpg
    (Foto: Dr. Miles)

1 person likes this.
  6. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade tillgång till denna priority lane även när jag resten med UA F för något år sedan.

7. Ja, då får man ett Priority Security Lane Pass vid check in från United om jag minns rätt.

8. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ka stämma bra. Det var kanske en av de få sakerna som var bra med UA. Var inte allt för imponerad av servicen och maten ombord.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög med Lufthansa F så hade jag en tjej som gick med mig igenom hela vägen till loungen och sedan från ANA skylounge till planet.
    Det stället som hon ej gick med mig var i passkontrollen men hon visade en av köerna som betjänades av 2 kontrollanter så det gick snabbare ändå. Kommer ihåg att det var en dedikerad säkerhetskontroll men kommer ej ihåg skylten... Jag var lite sliten.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!