Senaste nytt

Varför välja SAS Business class på långflygningar?

flierman

Medlem
Det ska väl vara möjligheten till non-stop flyg och skandinavisk besättning, resterande saker tycker jag SK inte alls når upp till en acceptabel nivå i C. Lufthansa som annars är rätt tråkiga tyckte jag vann med hästlängder i C sista jag åkte med dem.
 

Alx

Medlem
Hur är stolarna i Y? Bilder? Jag som letat dåligt, men hittar bara väldigt gamla bilder och där är det inte mycket mer än en vanliga ekonomistol men något bredare och med fasta armstöd.

SAS har aldrig haft någon annan Y-stol. Så de "gamla" bilderna du har sett är bilderna på Y-stolen de har. Den är mycket riktigt inte mycket mer än en vanlig ekonomistol. Det som skiljer är att stolen är något bredare, har en smula mer benutrymme och går att fälla några få centimeter extra. Roligare än så blir det tyvärr inte på SAS. Även om SAS C-stol ligger ordentligt efter andra flygbolags C-stolar så är den såklart ordentligt mycket bättre än Y-stolen.
 

Maja

Medlem
Det ska väl vara möjligheten till non-stop flyg och skandinavisk besättning, resterande saker tycker jag SK inte alls når upp till en acceptabel nivå i C. Lufthansa som annars är rätt tråkiga tyckte jag vann med hästlängder i C sista jag åkte med dem.

Har också övergivit SAS då jag flugit mycket till Miami de senaste åren och för att slippa extra mellanlandningar har jag flugit med BA eller AA och det har varit helt ok även i Y.

Till Chicago nu var dock SAS överlägsen vad gäller flygtider samt antalet mellanlandningar för min del från GOT så därav valet.

Lufthansa var inget alternativ denna gång, men bra att veta inför framtiden. :)
 

Maja

Medlem
SAS har aldrig haft någon annan Y-stol. Så de "gamla" bilderna du har sett är bilderna på Y-stolen de har. Den är mycket riktigt inte mycket mer än en vanlig ekonomistol. Det som skiljer är att stolen är något bredare, har en smula mer benutrymme och går att fälla några få centimeter extra. Roligare än så blir det tyvärr inte på SAS. Även om SAS C-stol ligger ordentligt efter andra flygbolags C-stolar så är den såklart ordentligt mycket bättre än Y-stolen.

Tack, då vet jag!
 

NotRyan

Medlem
SAS C-stol är inte sämre i sig än Lufthansas, Thai, eller ANAs, det är samma typ av bedrövliga 170-graders recliner, sen har SAS haft lite problem med att mekaniken gått sönder i en del. Orsakat av den lilla klädnypan som tappats i stolarna bl.a. IFEn däremot är lite tunn.

Mvh
/NotRyan
 

A380*G

Medlem
SAS C-stol är inte sämre i sig än Lufthansas, Thai, eller ANAs, det är samma typ av bedrövliga 170-graders recliner, sen har SAS haft lite problem med att mekaniken gått sönder i en del. Orsakat av den lilla klädnypan som tappats i stolarna bl.a. IFEn däremot är lite tunn.

Mvh
/NotRyan

SAS C-stol är sämre än Lufthansas.

SAS-stolen har bara ett läge när den är fälld till max. Lufthansas stol går att justera lägesmässigt i fällt läget så det är lättare att hitta ett acceptabelt läge. SAS-stolen är där den där.

SAS-stolen har ingen divider. Har du legat 15 cm från högt snarkande passagerare så uppskattar du dividers.
 

chrisljo

Medlem
Ville gjort det motsatt. Y bort fordi plassen er stor nok til å lese / drikke rødvin og få strekt på beina. C hjem for å slappe ordentlig på natten. Sist reise til NYC ble det M bor og Y tilbake av samme grunner.
 

flying

Medlem
Ville gjort det motsatt. Y bort fordi plassen er stor nok til å lese / drikke rødvin og få strekt på beina. C hjem for å slappe ordentlig på natten. Sist reise til NYC ble det M bor og Y tilbake av samme grunner.

Om man nu måste åka SAS överhuvudtaget så låter ovanstånde som bästa alternativet.
 

Malu

Medlem
SAS har aldrig haft någon annan Y-stol. Så de "gamla" bilderna du har sett är bilderna på Y-stolen de har. Den är mycket riktigt inte mycket mer än en vanlig ekonomistol. Det som skiljer är att stolen är något bredare, har en smula mer benutrymme och går att fälla några få centimeter extra. Roligare än så blir det tyvärr inte på SAS. Även om SAS C-stol ligger ordentligt efter andra flygbolags C-stolar så är den såklart ordentligt mycket bättre än Y-stolen.

Det finns faktiskt en sak till som är bättre med Y+stolen jämfört med ekonomi. Den har ett utfällbart benstöd som förbättrar sovläget något jämfört med den vanliga ekonomikabinen. För mig fungerar det ganska bra, men det är säkert individuellt!
 

Malu

Medlem
Bilder från SAS som visar skillnaderna ganska bra:

sas.jpg
 
Toppen