Hur är stolarna i Y? Bilder? Jag som letat dåligt, men hittar bara väldigt gamla bilder och där är det inte mycket mer än en vanliga ekonomistol men något bredare och med fasta armstöd.
Det ska väl vara möjligheten till non-stop flyg och skandinavisk besättning, resterande saker tycker jag SK inte alls når upp till en acceptabel nivå i C. Lufthansa som annars är rätt tråkiga tyckte jag vann med hästlängder i C sista jag åkte med dem.
SAS har aldrig haft någon annan Y-stol. Så de "gamla" bilderna du har sett är bilderna på Y-stolen de har. Den är mycket riktigt inte mycket mer än en vanlig ekonomistol. Det som skiljer är att stolen är något bredare, har en smula mer benutrymme och går att fälla några få centimeter extra. Roligare än så blir det tyvärr inte på SAS. Även om SAS C-stol ligger ordentligt efter andra flygbolags C-stolar så är den såklart ordentligt mycket bättre än Y-stolen.
SAS C-stol är inte sämre i sig än Lufthansas, Thai, eller ANAs, det är samma typ av bedrövliga 170-graders recliner, sen har SAS haft lite problem med att mekaniken gått sönder i en del. Orsakat av den lilla klädnypan som tappats i stolarna bl.a. IFEn däremot är lite tunn.
Mvh
/NotRyan
Ville gjort det motsatt. Y bort fordi plassen er stor nok til å lese / drikke rødvin og få strekt på beina. C hjem for å slappe ordentlig på natten. Sist reise til NYC ble det M bor og Y tilbake av samme grunner.
SAS har aldrig haft någon annan Y-stol. Så de "gamla" bilderna du har sett är bilderna på Y-stolen de har. Den är mycket riktigt inte mycket mer än en vanlig ekonomistol. Det som skiljer är att stolen är något bredare, har en smula mer benutrymme och går att fälla några få centimeter extra. Roligare än så blir det tyvärr inte på SAS. Även om SAS C-stol ligger ordentligt efter andra flygbolags C-stolar så är den såklart ordentligt mycket bättre än Y-stolen.