Senaste nytt

Varför välja SAS Business class på långflygningar?

A380*G

Medlem
Om man samlar miles till Eurobonus är det självklart förmånligt med SAS. Mitt alternativ är oftast LH och de är alltid dyrare till Asien och har en till och med sämre stol och service i C. Pandion-poäng får man ju bara med SAS-flyg också, om man nu aspirerar på det.

Smaken är som baken, men jag och många med mig anser att LH har en bättre stol och bättre service i C till Asien.
 
Jag tror du förstod mig lite fel. Jag reser nästan uteslutande till Asien, och dit finns inga direktrutter (SAS) från ARN. Utan istället bara till USA.. dit jag i princip aldrig reser. Och då finns ingen som helst anledning att göra ett stopp på CPH för att få flyga med SAS.

Då förstår jag o håller med i det du säger finns ingen anledning med "onödiga" stopp bara för att resa med SAS
 

Maja

Medlem
Någon som vet hur stolarna är placerade till ORD från ARN? (SK945 + SK946).

Några som är placerade baklänges? Funderar på en uppgradering via Optiontown men inbillar mig att jag skulle bli extremt åksjuk om jag flyger baklänges då jag reagerar väldigt på det när jag åker tåg etc.

Tack på förhand! :)
 

AABack2ARN

Medlem
En av de stora fördelarna med Business jämfört med Extra brukade vara att man fick fler EB-poäng. Det gäller ju inte längre. Men C är trots allt mycket bättre än Y.

Sedan är det ju en fråga om vad man är villig att betala. Jag är villig att betala mer västerut än österut för att åka C eftersom man då får njuta av maten, champagnen och servicen mer (det är dessutom en längre flygning västerut än österut).

Således skulle jag (om pengarna inte var helt obegränsade) flyga C till USA och Y hem från USA.
 

Maja

Medlem
Tack för input!

Funderade lite som du, men var nästan benägen att vända på resonemanget för att kunna sova så mycket som möjligt på vägen hem i stället.

Hur är stolarna i Y? Bilder? Jag som letat dåligt, men hittar bara väldigt gamla bilder och där är det inte mycket mer än en vanliga ekonomistol men något bredare och med fasta armstöd.
 

AABack2ARN

Medlem
Saken är att jag inte får så mycket sömn. Flygtiden är ganska kort. De "kastar" ut käket för att folk skall få en möjlighet att sova men lik förbaskat är det ju en del som vill äta, dricka och umgås. Således är det inte jättetyst i kabinen. Någon timme innan landning serverar de frukost. Jag är ganska störningskänslig och är därför ganska vaken. I Y och M tycker jag det tystnar något snabbare och jag kan lika bra genomlida halvtaskig sömn i Y som i C men med mer kvar i plånboken
 

Maja

Medlem
Så sant så sant! Åker i normala fall med familjen och att uppgradera 3 biljetter har inte varit att tänka på så det ä nu jag har chansen så att säga. Men att slänga pengar omkring mig är väl inte riktigt tanken heller. De kan jag hellre shoppa upp i Chicago isf! ;)
 
Toppen