Senaste nytt

Varför välja SAS Business class på långflygningar?

Storsteffe

Medlem
Exakt. Det är därför det står en E-klass i garaget ;)

Och vill man åka längre fram i planet så finns det BMW 5-serie GT :cool: klart bästa BMW:n både fram och bak vilket också är ett exempel på att det dyraste inte alltid är bäst ;) Fast den står nästan aldrig i garaget, flyget är lite glest i norra delen av Sverige så den får rulla mest hela tiden....
 

Ubbe

Medlem
Nja Det finns nog inget som kan övertyga förnuftet från att avstå allt från Mercedes sen de gick ihop med Chrysler, men BMW har jag ju faktiskt funderat på.
Hade de inte haft så otrevliga och antisäljinriktade försäljare i Göteborg kunde jag nog varit BMW ägare idag. Det var BMW M550d som lockade men även X5 M50d kunde vara intressant. Efter två besök på Mölndalsvägen så gick jag tillbaks till VAG och fixade en fullpimpad Golf R istället.
Nån som kan rekommendera en trevlig och säljinriktad BMW försäljare??
 

kvkscon

Ny medlem
Tycker SAS överlag är bra men stör mig på att stolen inte kan fällas helt plant . Man kan lätt få en misstanke att man börjar spara på matlvaliteten, champagnen före start borta etc. För att helt ta udden av sådana tankar borde SAS tvärtemot säga - åk med oss, vi har inte sparat här , tvärtemot har vi uppgraderat kvaliteten på det ena eller andra sättet.
 

Bwan

Medlem
Har man CPH som hemmaplan kan det väl vara trevligt att flyga direkt, men från ARN? Jag reser ytterst sällan till USA. Och måste jag ändå göra ett stopp, så gör jag det mycket hellre på tex ZRH än CPH och deras IKEA lounge.
 
Har man CPH som hemmaplan kan det väl vara trevligt att flyga direkt, men från ARN? Jag reser ytterst sällan till USA. Och måste jag ändå göra ett stopp, så gör jag det mycket hellre på tex ZRH än CPH och deras IKEA lounge.

Kanske inte förstår vart i USA du vill resa men flyga direkt med SAS mellan NY och ARN är inga problem varför skall man då flyga över ZRH
 

Dr. Miles

Expert
så gör jag det mycket hellre på tex ZRH än CPH och deras IKEA lounge.
Så kallad IKEA lounge kan vara mysigt när man har varit borta från Sverige länge och tar en liten sväng dit innan man flyger vidare till Stockholm. :)

SAS reklam - Så godt som hjemme
[video=youtube;oJDO2uc8ZEk]http://www.youtube.com/watch?v=oJDO2uc8ZEk[/video]
 
Last edited:

Bwan

Medlem
Kanske inte förstår vart i USA du vill resa men flyga direkt med SAS mellan NY och ARN är inga problem varför skall man då flyga över ZRH

Jag tror du förstod mig lite fel. Jag reser nästan uteslutande till Asien, och dit finns inga direktrutter (SAS) från ARN. Utan istället bara till USA.. dit jag i princip aldrig reser. Och då finns ingen som helst anledning att göra ett stopp på CPH för att få flyga med SAS.
 

Roger J

Medlem
Om man samlar miles till Eurobonus är det självklart förmånligt med SAS. Mitt alternativ är oftast LH och de är alltid dyrare till Asien och har en till och med sämre stol och service i C. Pandion-poäng får man ju bara med SAS-flyg också, om man nu aspirerar på det.
 

Jonas C

Medlem
Har man CPH som hemmaplan kan det väl vara trevligt att flyga direkt, men från ARN? Jag reser ytterst sällan till USA. Och måste jag ändå göra ett stopp, så gör jag det mycket hellre på tex ZRH än CPH och deras IKEA lounge.

Efter att ha spenderat kväll, morgon och förmiddag under måndag och tisdag i Senator Lounge på ZRH, så kan jag konstatera att Scandinavian Loungen på Kastrup är mycket trevligare. Matutbudet i SWISS loungen är nästan skamligt då de enbart serverar pasta (dvs Macaroni & Cheese) dag ut och dag in. Föredrar mycket hellre den kalla buffén som erbjuds i SAS loungen där maten ibland kan vara riktigt god. Frukosten är däremot OK med dagsfärska Croissanter, bröd, kallskuret och Schweizisk yoghurtgröt.

Annars finner jag SWISS loungen som mörk och aningen steril, medan SAS loungen trots att den är sliten, är ganska hemtrevlig och skön att vistas i. Men det handlar nog mest om en smaksak.

Om man samlar miles till Eurobonus är det självklart förmånligt med SAS. Mitt alternativ är oftast LH och de är alltid dyrare till Asien och har en till och med sämre stol och service i C. Pandion-poäng får man ju bara med SAS-flyg också, om man nu aspirerar på det.

Då kanske du ska aspirera till HON istället? :)
 

Bwan

Medlem
Efter att ha spenderat kväll, morgon och förmiddag under måndag och tisdag i Senator Lounge på ZRH, så kan jag konstatera att Scandinavian Loungen på Kastrup är mycket trevligare. Matutbudet i SWISS loungen är nästan skamligt då de enbart serverar pasta (dvs Macaroni & Cheese) dag ut och dag in. Föredrar mycket hellre den kalla buffén som erbjuds i SAS loungen där maten ibland kan vara riktigt god. Frukosten är däremot OK med dagsfärska Croissanter, bröd, kallskuret och Schweizisk yoghurtgröt.

Annars finner jag SWISS loungen som mörk och aningen steril, medan SAS loungen trots att den är sliten, är ganska hemtrevlig och skön att vistas i. Men det handlar nog mest om en smaksak.

Nu var ZRH bara ett exempel, som en trevligare flygplats att vistas på i övrigt samt att SWISS är ett trevligare bolag att flyga premiumklass med jämfört med SAS. IKEA kanske är bättre på maten ibland, men i sin helhet tycker jag klart loungerna i ZRH är bättre. Men smaken är som baken. Jag verkar vara en av få som tycker om mörka och mysiga lounger :)
 
Toppen