Senaste nytt

Varför välja flyg framför tåg? Jag behöver era argument!

När jag som Linköpingsbo tvingas flyga från ARN ibland sä köper jag alltid bara biljett till Stockholm C, oftast för 95 kr om man är ute i god tid, och sen kör jag Arlanda Express eller Pendeln vi Märsta och buss 583 beroende på hur mkt tid jag har/lust att spendera pengar.

b4c83fa0f50957d6e433b3bca27002bd.jpg

Buss 583 från Märsta tar 15 min och besparar dig stationsavgiften på Arlanda. Den stannar dessutom precis utanför term 5, bara att gå rätt in i säkerhetskontrollen. Du som har månadskort på SL åker alltså "gratis" ända fram till dörrn.

Vill man fuska, vilket jag inte gör av moraliska skäl, så kör man en SJ Prio-bonusresa Sthlm C-Arlanda på en avgång senare under dagen än man egentligen åker som man sen avbokar i appen väl igenom spärren. Poängen kommer tillbaka direkt. Detta funkar då spärrpersonalen inte har nån koppling till SJ eller SJ:s system.
 

Mike@GOT

Medlem
Efter att ha kommit tillbaka efter en solig långhelg kan jag konstatera att det finns mycket tankar och idéer i ämnet. Tack för att ni delar med er! :) Det verkar helt klart vara splittrade argument; som det lutar åt att pris och tillgänglighet även i framtiden kommer att få styra då det är ganska lika tid dörr till dörr (tror jag iaf, har faktiskt aldrig tagit flyget med slutdestination södermalm tidigare).
 
Toppen