Senaste nytt

Varför syns inte min bokning hos SAS?

Hissen

Medlem
Nja.. det visar sig att när jag söker efter resan på SAS hemsida och är inloggad finns den inte och jag får upp ett felmeddelande men söker jag som icke inloggad så finns den där... förundrad över hur de här fungerar.
Gjorde en bokning online idag som avbröts mitt i "betalningen", försökte igen och fick felmeddelandet betalning pågår. Ringde kundservice som såg bokningen men var tvungen att förnya betalningsuppgifterna. Efteråt fick jag mail på bokningen. Loggar jag in på SAS ser jag inte bokningen. I appen dyker den upp. Söker jag på ref.nummret kommer bokningen upp, men kan inte,editeras på ngt sett, kan inte avboka, ändra eller välja säte. (EBD).
 

Jonas C

Medlem
Har märkt att jag inte längre kan få upp SAS bokningar på Lufthansas hemsida. Sedan när har detta införts? Vill gärna lägga in mina passdetaljer i bokningen, då jag flyger på min födelsedag.
 

Dr. Miles

Expert
Har märkt att jag inte längre kan få upp SAS bokningar på Lufthansas hemsida. Sedan när har detta införts? Vill gärna lägga in mina passdetaljer i bokningen, då jag flyger på min födelsedag.
Någon gång i början av 2014 tror jag. Jag kunde inte lägga in APIS av min bonusresa med EuroBonuspoäng på Lufthansa.com redan då.
 

Jonas C

Medlem
Ok...

Har aldrig ens övervägt att lägga in passdetaljer på resa till USA, så där går jag bet :)
Jo egentligen behövs det inte då resan går inom Schengen. Men eftersom att jag flyger på min födelsedag, så VILL jag att SAS ska veta det… Ifall de bestämmer sig för att ge mig en födelsedagspresent i form av en uppgradering till PLUS, eller en chokladmuffin. Osannolikt men hoppas får man alltid göra :p
 
Jo egentligen behövs det inte då resan går inom Schengen. Men eftersom att jag flyger på min födelsedag, så VILL jag att SAS ska veta det… Ifall de bestämmer sig för att ge mig en födelsedagspresent i form av en uppgradering till PLUS, eller en chokladmuffin. Osannolikt men hoppas får man alltid göra :p
Det borde dom väl veta genom ditt EB-medlemskap? ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Jag undrar om det ens finns ett APIS-record till flyg som inte behöver det. Tänk vilket liv det skulle bli (inte minst här) om vi vid något tillfälle skulle behöva fylla i uppgifter som inte krävs - i synnerhet persondata.

Och om det skulle finnas men inte behövas varför skulle personalen ägna tid åt att titta på det?
 
Toppen