Varför syns inte min bokning hos SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av drW, 6 Oktober 2014.

1. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning hos SAS som är bokad via resebyrå och som omedelbart syns när jag söker på CheckMyTrip och tex på Lufthansas hemsida men inte på SAS hemsida eller i SAS-appen. Vad kan det bero på? Uppdateras systemen olika fort? Sannolikt är bokningen gjord idag. Spelar inte mycket roll men tycker att det är lite underligt.

2. Är den biljetterad?

3. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där har du en poäng! Kan inte hitta biljettnummer någon stans. Ändå lite lustigt att det inte går att se SAS-bokningen på SAS hemsida men att det går bra på Lufthsnsas.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur försöker du se bokningen hos SAS?
    Är du inloggad på sidan och tittar i "mina bokningar" eller anger du bokningsreferens?

Under "mina bokningar" syns bara bokningar som har ditt EuroBonus-nummer registrerat (och ibland inte ens de).

5. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med bokningsreferens.

6. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Se där... Nu gick den att söka på hemsidan men den går inte att få upp i appen. Kanske krävs att den är biljetterad först då...
    Vilka svåra bekymmer man har när man ligger och söver barn.... ;)

Business Dad gillar detta.
  7. Lägg till Amadeusbokningsnummer EFTER du har loggat in med ditt SAS EuroBonus nummer. Bokningen kommer upp i SAS Appen.

8. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja.. det visar sig att när jag söker efter resan på SAS hemsida och är inloggad finns den inte och jag får upp ett felmeddelande men söker jag som icke inloggad så finns den där... förundrad över hur de här fungerar.

9. Business Dad

Business Dad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känner igen det där... ;)

10. Business Dad

Business Dad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade precis en resa som går på onsdag - den syntes i appen när jag kollade 20 minuter senare, var dock tvungen att refresha en gång.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!