Senaste nytt

Varför ska man inte boka via resebyrå?

toer00

Medlem
Självfallet, i det exemplet jag använde så fanns det bara "standardrum" på detta lite mindre hotell. Självklart hade mitt inget fönster, orkade inte klaga då vi ändå bara skulle sova där. Men ändå ganska talande trots att vi betalde ungefär samma pris. Hur stor skärva booking tar av priset har jag ingen aning om, men tydligen tillräckligt mycket för att jag skulle "straffas" för det. I rättvisans namn har det inte alltid varit på detta viset, men för många gånger för att jag ska tro på slumpen.

Vissa Hotel har en tendens att "straffa" alla som inte har status...
 

toer00

Medlem
Man bokar direkt med flygbolaget som man ska flyga med och ingen annan för att när nått skiter sig så vill man ha så få kockar inblandade i soppan som möjligt, oavsätt hur bra en resebyrå är eller inte är. Punkt.

"man"..."du" ...?
Detta är väl helt subjektivt beroende på vad den enskilde individen är ute efter...
 

toer00

Medlem
Haha väck inte den björn/tråd som sover ;)

Hänger fortfarande inte med vart du vill komma... du går in och hänvisar till mina åsikter/erfarenheter i fråga om resebyråer och
insinuerar att dessa skulle vara tillämpliga på andra trådar som inte har ett dugg med saken att göra... eller menar du att om man inte delar DINA åsiker i just den frågan då har man inte rätt att delta i andra forum...?
 

blobloblo

Medlem
Hänger fortfarande inte med vart du vill komma... du går in och hänvisar till mina åsikter/erfarenheter i fråga om resebyråer och
insinuerar att dessa skulle vara tillämpliga på andra trådar som inte har ett dugg med saken att göra... eller menar du att om man inte delar DINA åsiker i just den frågan då har man inte rätt att delta i andra forum...?

Nu lugnar vi ner oss igen. Vi alla har läst diskutionen om Oden resor. Vilka som är för eller mot. Vi lämnar det där! :)
 

toer00

Medlem
Exakt! Men är jag diskvalificerad från överhuvudtaget yttra mig i andra forum bara för att min åsikt inte överensstämmer med andra inom BC...
 

palmen

Moderator
Vill ni diskutera vem som har rätt eller fel ta det gärna i PM så alla andra slipper se det. Självklart får alla tycka vad de vill och uttrycka den åsikten så länge man inte bryter mot några forumregler.

/Moderator
 

Canadien

Medlem
Var tvungen att köra Expedia för första gången på en open jaw longhaul. Varken Air Canada, SAS eller LH kunde boka den tur jag behövde i mixade klasser med premium eco på atlantsektorerna och med ovan bolag. ARN-LHR-YYZ//MIA-FRA-ARN

Håller tummarna för att det ska gå bra. Har iallafall fått PNR:er som verkar OK.
 
Toppen