agehall
Medlem
Förra veckan var jag och några kollegor ute och körde bil i USA. Jag hade via hertz.com bokat en stor SUV (FRAR) som skulle ha Sirius XM Radio inkluderat. När vi väl började fippla med radion (det tog en stund eftersom vi hade mycket att prata om de första timmarna) så visar det sig att den inte alls hade någon Sirius FM.
Inte nog med detta, samtliga 3 cigguttag i bilen fungerade inte, vilket är lite jobbigt när man ska försöka använda GPS.
Jag klagade givetvis när jag returnerade bilen, men damen på stationen hävdade bestämt att vi bokat en bil som inte har Sirius XM och visade omsorgsfullt de bokade tillbehören. Jag påpekade då att det inte var ett tillbehör utan skulle ingå, men det ansåg inte hon. Så det enda hon kunde rekommendera mig var att kontakta Hertz centralt. Idag när jag skulle ta mig an detta så inser jag att kundtjänst har urkassa öppettider, typ förmiddagar, men inte alla dagar i veckan.
Dessutom noterade jag att om man vill prata med Hertz om en hyra bokad via Internet så har de ett supportnummer som kostar 2,70kr/minut! WTF!
Inte nog med detta, samtliga 3 cigguttag i bilen fungerade inte, vilket är lite jobbigt när man ska försöka använda GPS.
Jag klagade givetvis när jag returnerade bilen, men damen på stationen hävdade bestämt att vi bokat en bil som inte har Sirius XM och visade omsorgsfullt de bokade tillbehören. Jag påpekade då att det inte var ett tillbehör utan skulle ingå, men det ansåg inte hon. Så det enda hon kunde rekommendera mig var att kontakta Hertz centralt. Idag när jag skulle ta mig an detta så inser jag att kundtjänst har urkassa öppettider, typ förmiddagar, men inte alla dagar i veckan.
Dessutom noterade jag att om man vill prata med Hertz om en hyra bokad via Internet så har de ett supportnummer som kostar 2,70kr/minut! WTF!
Last edited: