Senaste nytt

Varför kan man inte boka London - Budapest med SAS

Jag tittar på resor LHR - BUD med SAS över en helg i september.

Söker jag LHR-BUD-LHR på http://flysas.com finns inga lediga platser oavsett vilket datum man väljer. Om jag däremot söker segmenten separat (LHR-CPH-LHR och CPH-BUD-CPH) så finns det gott om avgångar och platser.

ITA hittar bara "business class" med SAS på de datum jag kollat, men det är ju mer än vad SAS själva kan skaka fram.

Har SAS klurat ut några strategiska routing-bestämmelser, gör jag nåt fel eller varför är det såhär?

(Nu finns det iofs andra flygavgångar som passar oss bättre, så frågan är mest ställd ur ett nyfikenhetsperspektiv)
 

fcx

Medlem
LHR-BUD är inte en av SAS publicerade rutter (oavsett antalet byten). Det betyder att det inte finns några biljetter att köpa på den sträckan eftersom den inte är prissatt.
 
Gissade att så var fallet.

Kan man boka en sån resa om man ringer till SAS? Dvs, kan de manuellt bygga ihop en resa genom att lägga ihop segmenten så att man inte behöver göra två separata bokningar?
 
OT: Ursäkta att jag frågar men nyfiken varför?

Ingen särskild anledning, mest nyfiken på hur det fungerar. Kanske skulle det bli mindre strul om första flyget blir sent så att man missar sin anslutning om man har båda på en bokning? Enklare att få bagaget incheckat hela vägen om man inte behöver visa två bokningar?
 

Jonas C

Medlem
Jepp. Samma sak gäller om man vill flyga ex-AMS till destinationer i Europa t.ex TXL, FRA, etc så är dessa inte möjliga att boka på SAS hemsidan, men går man via en resebyrå så kan man få upp dessa rutter via OSL/ARN/CPH utan problem.
 
Jag har nog bara råkat ut för det när det varit olika flygbolag inblandade på något sätt och inte när det som i det här fallet är samma bolag hela vägen. Tänkte nog på nåt sätt att man skulle kunna boka resor från/till alla destinationer ett bolag flyger till.

I det här fallet kan inte ens Expedia pussla ihop resan.
 
Toppen