Senaste nytt

Varför kan jag inte flyga på en tidigare flight om det finns plats?

skydiver

Medlem
Det MÅSTE finnas sätt för flygbolagen att tjäna mer pengar på att vara flexiblare för passagerarna.
Att tillåta ombokning endast på flygplatsen, och kanske någon symbolisk avgift som nämnts ovan.
Eller varför inte ha det som en fördel för t.ex. guldkortsinnehavare? Där snackar vi värde som kunderna skulle uppskatta om något!
 

gdaily

Medlem
Jag har lyckats byta till en tidigare avgång en gång, på en bonusresa GIB-LHR-ARN med lång layover i London, C-klass, där jag kunde få hjälp i Loungen att boka om till tidigare flyg.
Eller varför inte ha det som en fördel för t.ex. guldkortsinnehavare? Där snackar vi värde som kunderna skulle uppskatta om något!
Om SAS gjorde Pandion till en officiell klass över Guld, så vore detta en alldeles utmärkt grej för denna nivå av kunder. eller kanske EGB på SAS-metall (för jag hoppas du inte menar att alla guldkortsinnehavare inom Star ska få fördelen, då blir det för många).

Varför inte ta ut en kostnad i Eurobonuspoäng, processer för att behandla sådana köp finns ju redan.

Förslag (Inom Europa-resa) för att flytta fram flyg (i mån av plats) samma dag på SAS-metall:
SAS Silver: 10.000 poäng.
SAS Guld: 5.000 poäng
SAS Pandion: Gratis

Detta skulle göra SAS-kortet mycket mer värt för SAS-resenärerna i stället för att vi skulle använda andra bolags FF-program, (bygger lojalitet) samtidigt som SAS fick en inkomst (minskad Eurobonusskuld) och fick folk att välja SAS-metall på Star-konkurrensutsatta linjer (ex ARN-FRA där även LH flyger).
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Brukar åka till PUS via ICH med Asiana.
De flyger den sträckan varje timme, har oftast haft gott om tid så hittills så har jag lyckats boka om min lågprisbiljett till en tidigare avgång utan tjafs varje gång. Överraskande flexibilitet!

Oftast så är jag bokad kring rusningstid, då kan det vara fullt. Så de är nog bara glada att "bli av med en" så de kan sälja en till plats plats till fullt pris på senare plan.
 

skydiver

Medlem
Och ett första steg är ju att låta Economy Extra-passagerare byta till tidigare flyg utan krussiduller....
Känns som att det är väldigt sällan som man lyckas boka om sin EconomyExtra-biljett utan att de ska någon avgift eller mellanskillnad. EXTREMT frustrerande när man redan betalat extra just för flexibiliteten (det är i alla fall orsaken för mig att boka Economy Extra i 99 fall av 100).
 

ErikOM

Medlem
Jag har precis upplevt samma sak här i HEL. Jag var på plats 2.5 timmar innan min flight och frågade om det fanns möjlighet att åka med flighten 1 timme tidigare istället. "Jo, det finns gott om plats men det kostar dig 248 EUR" var svaret jag fick. Det hade inte min arbetesgivare gillat direkt.
Jag tycker definitivt det borde finnas någon typ av förmån för oss som är EBG och reser i economy. Eventuellt för en symbolisk avgift men inte 250 EUR utan att bli uppgraderad!
 

Ubbe

Medlem
Nej det är ju en Win-Win situation så värde 10-20€ för jobbet... Tom plats blit täckt samt ny plats att sälja till högre pris på originalflyget.
 
Toppen