Varför kan jag inte checka in hela vägen?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Stefan62, 24 Mars 2013.

  1. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Dags för årets första och troligen enda longhaul-privatresa.

    • ARN-LHR-EWR-MIA i economy, (BA och AA inrikes)
    • MIA-BOS-LHR-ARN i business, (BA och AA inrikes)

    Har checkat in för utresan och fått boardingcard som jag skrivit ut, men när allt var klart och skulle avslutas så fick jag inte boardingcard för sista sträckan som går med American Airlines...platserna är valda/köpta sedan länge.

    Vad är problemet - när jag kollar så har jag kvar platserna osv?


    Fråga: Om det är kort anslutningstid och immigration tar tid - och det resulterar i missad flight...är det självklart att American Airlines tar ansvar och bokar om och att bagaget funkar osv...?
     
    Last edited: 24 Mars 2013
  2. Kanske inte American Airlines öppen för incheckning då själva resan är väldigt långt borta i tid? Svar ja på fråga 2 om allt är på samma bokning eller biljett.
     
  3. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    American Airlines kommer ta ansvar för missad anslutning så länge det är 1 biljett. Tänk på att du kommer få ut baggaget i EWR oavsett om det är taggat hela vägen till MIA. Direkt efter tullfiltret brukar det finnas diskar där du droppar baggaget. Kommer dock inte ihåg hur American Airlines har det på EWR då jag aldrig anslutit inrikes där.

    Jag tror inte British Airways kan skriva ut American Airlines-incheckningskort online, men du borde kunna surfa in på American Airlines.com (om du hittar bokningen där) och checka in på sista sträckan (EWR-MIA).
     
  4. kristerj

    kristerj Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar ha samma problem, men gå till transferdisken i London så hjälper dom dig att skriva ut boardingkort. Min gissning är att British Airways/American Airlines vill se att du har alla dokument (inkl ESTA) klart innan dom ger dig boardingkortet för EWR-MIA.
     
  5. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Den transferdisk som åsyftas är i så fall den som är innan säkerhetskontrollen i T5. Du landar på LHR T5 från ARN och flyger vidare därifrån. AAs egna transferdisk (med egen personal) finns i LHR T3. BAs personal borde dock kunna hjälpa dig med boardingkort även om jag tror att de kommer hänvisa dig till American Airlines på EWR (av bekvämlighetsskäl).
     
  6. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du kan få ut det på ARN. Har alltid fungerat för mig.
     
  7. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det borde också fungera med ARN. Nu har jag inte på väldigt länge flugit via British Airways över Atlanten och sedan anslutit till American Airlines utan jag har flugit med British Airways till London och därefter American Airlines över Atlanten. Då har det inte varit några problem med incheckningen på ARN. Sedan får man i princip alltid nya boardingkort av American Airlines på LHR i alla fall...
     
  8. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om det är känslan av British Airways Club med service mm så tycker jag man ska åka club på utresan om man väljer en väg. Hoppas du har ett tidigt flyg från BOS... de sena kör "sleeper service" och då är det mat i Loungen och sedan god natt som gäller. Bättre att välja Club på utresan tycker jag då de nästan alltid lastar bättre mat i London än av de amerikanska catering-bolagen. Är ofta missnöjd med dem matmässigt från USA. (även i F är det sämre)

    Kom just från MIA med BA208 och samma sak där.
     
    Last edited: 26 Mars 2013
  9. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med. Dagflygningar är oftast bäst. Bättre mat, bättre service, större möjlighet att dra nytta av fördelarna i C eller F inklusive goda viner och Champagne :)

    Att maten skulle vara sämre pga de amerikanska catering-bolagen är jag inte helt säker på, men däremot tror jag att bolagen är villiga att betala mindre för maten på flygen österut över Atlanten eftersom en större andel "bara vill sova" och mer mat därmed går till spillo. Men det är mest min egen fundering.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×