Senaste nytt

Varför kan jag inte boka Stockholm-Frankfurt-Köpenhamn?

MrDollar

Medlem
Hej,
Kommer ha 1 dag "över" i början av feb när jag ska ta mig till CPH från ARN så tänkte "varför inte testa Lufthansa C?".
Kollade på lufthansa.com och sökte ARN-CPH men fick fel, den hittade inga biljetter?! Borde den inte routa mig typ arn-fra/muc-cph? Behöver ha allt på en bokning och vill helst gå via Lufthansa direkt, men verkar inte gå att boka?
 

MrDollar

Medlem
Skärmavbild 2017-12-19 kl. 22.18.00.png
Tack.

haha måste gjort något fel, fick ett pris på 56.415:- i C :p
Ska jag söka:
ARN-FRA
FRA-CPH
//
CPH-FRA
FRA-ARN i samma sökning? Skall stanna kanske 3-4 dygn i CPH

Sök multi city. ARN-FRA, fra-cph
 

fcx

Medlem
Det finns ingen underliggande fare med Lufthansa på Stockholm-Köpenhamn, så den prissätts som två enkelbiljetter ARN-FRA och FRA-CPH. Konsekvensen blir att det blir väldigt dyrt, runt 10000 SEK. Bokningbart direkt på Lufthansas hemsida, men tveksamt värde.
upload_2017-12-19_22-26-2.png





Bättre värde att exempelvis boka BA för 3500 SEK eller LOT för 4400.
upload_2017-12-19_22-26-36.png
 

MrDollar

Medlem
Tack @fcx , hur sökte du upp detta på lufthansa.com ? Jag fick bara följande error när jag sökte ARN-CPH
Skärmavbild 2017-12-19 kl. 22.10.10.png

Tyvärr är varken BA eller LOT av intresse. LX skulle vara en variant. Kanske man kan få till ARN-ZRH (LX) ZRH-FRA/MUC (LX/LH) - FRA/MUC-CPH (LH) och samma tillbaka för vettig peng i C...
 

palmen

Moderator
Absolut intressant @palmen . Får vi till något bra pris i business där?
Framgår ju inte exakt när du ska åka men det finns definitivt möjligheter till att njuta lite lounge i E-piren på Zurich.
upload_2017-12-19_23-2-10.png

Detta är Lufthansa gruppens ordinarie priser på billiga business biljetter där Barcelona helt klart är en sweetspot
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen