Varför jag gillar Air France

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Jonas C, 20 Januari 2014.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lunch ombord på AF1263 Stockholm – Paris 19 Jan 2014.

Pastasallad med rostbiff, soltorkad tomat och svarta oliver. Sacher chokladtårta, Président brieost, pain pistolet och en chokladbit till kaffet. Till detta serverades det en god Côtes Du Rhône från 2010, och Perrier.

Ganska imponerande för att vara en 2,5 timmes Economy flygning inom Europa.

Bra jobbat Air France!

Bifogade filer:

Last edited: 20 Januari 2014
    jerixon, Gus, EBGGOT och 23 andra gillar detta.
  2. Jacob

Jacob Medlem

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Jo, nu kanske.

Jag kommer ihåg när man i Economy serverade en varm huvudrätt på betydligt kortare flygningar än så. Det var inte så många år sen.

Johan

1 person likes this.
  5. Har aldrig fått något i klass med detta, inte ens innan 9/11 då flygbolagen faktiskt bjöd på varm mat mellan ARN - MMX.

6. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    År 2000 gjorde jag ett tiotal resor Köpenhamn - Helsingfors med SAS i Economy. Alltid varmrätt med rödvin och cognac till kaffet. Känns väldigt avlägset nu...

7. gusten

gusten Medlem

Verkar som om Air France snäppt upp sin Economy betydligt. Mina minnen av den, om än något gamla, är inte särskilt trevliga.

8. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade gärna velat pröva på Air France A380, tyvärr är det alternativet bra mycket dyrare än tex. British Airways så det blir nog inget med det denna gång.

9. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wow!! Du påminde mig precis om varför jag brukade gilla att flyga med AF (trots CDG) när jag bodde i Sverige. Få flygbolag som får maten att se så där god ut i ekonomi inom Europa. Bra jobbat Air France!

2 personer gillar detta.
  10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit rutten med jämna mellanrum sedan sent 90-tal. På den tiden fick man alltid en varm måltid, dock utan val av huvudrätt. Runt 2004-2005 ändrades det till en trerätters kall måltid. Dessa var väldigt goda, och de serverade bland annat tigerräkor, tuna-steaks och diverse laxrätter. 2009 införde Air France sitt nuvarande måltidskoncept. Frukosten som tidigare var ganska omfattande är numera bara en croissant + yoghurt, och den kalla måltiden har blivit en tvårätters. Maten är dock fortfarande väldigt god.

Överlag tycker jag att Air France är ett bra men underskattat flygbolag som har präglats med en del dåliga fördomar. Har faktiskt aldrig stött på en otrevlig besättning på någon av mina flygningar.

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!