Varför har hotellen i Deira-området generellt lägre priser?

Diskussion i 'Hotell' startad av Stefan62, 23 Januari 2014.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som kort kan svara på varför hotellen i Deira-området generellt har lägre priser? (Är det ett område som är "off"?)

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, de hotellen är "gamla Dubai". De flesta är 10år äldre än alla nere i Downtown Dubai eller Jumeirah. Själv föredrar jag att bo i Festival City. Otroligt bra på Crowne Plaza till priset man betalar, sen är det mycket lugnare. Hur som råder jag dig att inte bo på Sheik Zayedh Rd, där är det mycket oväsen på kvällen när man ska sova.

3. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja Deira är "Off" i turistbemärkelsen. (Enl. mig) Priserna speglar ju normalt
    läge,läge,läge. Men inte sagt att det är dåligt bara för det.

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte anant än att rekommendera InterContinental i Festival City, jag bodde där 2 nätter på en free weekend voucher och bokade Club Rum, väldigt hög standard på maten i club loungen och fint rum.

5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är jättebra, men inte värt dubbla priset mot CP som ligger brevid, om du frågar mig. Den Crowne Plaza som är i DFC är nog den bästa och fräschaste CP jag bott på. :)

1 person likes this.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej så klart men med en halva priset voucher och en far som fyllde 70 så var det en no brainer

2 personer gillar detta.
  7. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på att ta med familjen dit ett par dagar i vår och använda min 2-4-1:a på IC, är det ett vettigt val för familjesemester?

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju inte Beach Access, men de har ett väldigt trevligt och barnvänligt poolområde. Det blir ju taxi sen till andra delar av Dubai, så som Burj Khalifa, Dubai Maria, The Palm etc.

Jag gillar det skarpt, men har inte varit där med familjen, så jag har inte empirisk kunskap. :) Hilton Jumeirah är annars riktigt bra med familjen. Det är mer en resort.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotellet är fint men ger ingen "barn" känsla och "ClubLounge" har en inga barn policy på kvällarna iaf.
    Det finns säkert fler med barn som kan tipsa bättre

10. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott på Four Points by Sheraton Sheik Zayedh Road flera gånger, och har inte tyckt att det varit några problem. Tvärt om är det trevligt att dricka drinkar i deras pool bar på våning 43 och utmärkt kött i deras pub.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!