Senaste nytt

Varför flyger inte fler bolag genomgående med samma plan som Malmö Aviation gör?

jth

Medlem
Den gamla hederliga saslinjen CPH-BKK-SIN var också en transitflygning, vill jag minnas. Jag vill minnas att de satte lappar på de säten som skulle vidare till Singapore, antagligen så att man kunde kolla att ingen klev av av "misstag"(?)
 

rvarttinen

Medlem
Den gamla hederliga saslinjen CPH-BKK-SIN var också en transitflygning, vill jag minnas. Jag vill minnas att de satte lappar på de säten som skulle vidare till Singapore, antagligen så att man kunde kolla att ingen klev av av "misstag"(?)
Japp! åkte med denna från SIN en gång, med SAS MD10 (tror det kalaldes DC-10 då). Vid take off i BKK så fick vi punktering och blev kvar i Bangkok ytterligare ett dygn ...
 

rvarttinen

Medlem
Flög en del inrikes i Thailand slutet av åttiotalet. Det var med en turbopropmaskin som såg ut som en flygande skokartong (!). Mellan Phitsanulok och Chiang Mai var det två mellanlandningar i ena riktningen och tre i den andra. Flög i sicksack över landet mellan dessa två större orter ...
 

Dr. Miles

Expert
Det kan vara så att många flygbolag ogillar att det finns risk av försening pga någon hoppar av vid mellanlandningsstället trots att checkat in bagaget till andra destinationer.

Korean Air Flight 858 - Wikipedia, the free encyclopedia

Korean Airs flight KE858 som sprängdes i 1987 flög Baghdad-Abu Dhabi-(tech landning i Bangkok)-Seoul.
Det sägs att terroisterna checkade in väskan (väskorna) med bomb till Seoul men de själva klev av i Abu Dhabi. Planet sprängdes i söder om Yangon .
 
D

Deleted member 4971

Guest
SAS kör KRN-UME-ARN på en av sina morgonflighter ett par dagar i veckan. Eller gjorde det senast i våras iaf.

Ja man har kört KRN-UME-ARN och KRN-LLA-ARN och tvärtom förut, men jag har inte sett till dessa på länge. Tror det är betydligt mer folk som reser från/till Kiruna och därför slutat med det.
 

AABack2ARN

Medlem
American Airlines har ett antal flyg som går från en outstation via hub till en annan outstation

Ibland är det samma flightnummer men man tvingas byta plan i hubben (vilket känns märkligt) och ibland är det samma flightnummer och samma plan (vilket i alla fall känns logiskt). Jag vet dock inte om man tillåter folk att sitta kvar ombord eller alla tvingas av. Jag tror på det sistnämnda.

Oavsett vilket tror jag detta ofta är en marknadsföringsgrej eftersom det ser ut som om man har fler destinationer från exempelvis MSP eller MSY än vad man i verkligheten har.
 
Toppen