Senaste nytt

Varför får man ibland notiser om att avgångstiden har ändrats när den inte har gjort det?

Idag fick jag ett email där det stod att Ukraine International Airlines beklagar att ett av mina flyg har fått ändrad avgångstid till 20:10. När jag tittar på min utsprungliga bokningsbekräftelse så står att ordinarie avgångstid är... också 20:10 (samma datum). Vet någon varför det blir så här? Det var ju inte SAS så det kan ju inte vara SK IT som har varit i farten.
 

aldrighemma

Medlem
Idag fick jag ett email där det stod att Ukraine International Airlines beklagar att ett av mina flyg har fått ändrad avgångstid till 20:10. När jag tittar på min utsprungliga bokningsbekräftelse så står att ordinarie avgångstid är... också 20:10 (samma datum). Vet någon varför det blir så här? Det var ju inte SAS så det kan ju inte vara SK IT som har varit i farten.

Kan det vara ett ändrat flightnummer, eller ändrad operatör? Det har hänt mig någon enstaka gång då jag fått ett förändringsmeddelande.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Med tanke på hur de flesta flygbolags IT verkar fungera... Du kanske har fått två ändringar. En till något annat, och så en som ändrade tillbaka. Och på den första så funkade helt enkelt inte notifieringen.
 

pep

Medlem
Jeg har samme problem med Vietjetair. De sender i ugerne op til afgang typisk 5-8 mails om at "our departure time may have changed - please check your new itinerary". Meget frustrerende og man er nødt til at checke omhyggeligt hver gang. Som regel er der ingen ændring, men man bliver jo noget nervøs hvis man har an- og tilslutninger
 

NyfikenGrau

Medlem
Min lilla erfarenhet av detta är att bokningssystemen ibland är några veckor före notifieringssystemen - som ett exempel kollade jag i september via en vanlig sökmotor ett leg i en kommande resa, som inte visade sig finnas alls längre! Undrade vad som var fel tills en notifiering kom för bara någon vecka sedan om att detta leg var inställt.
Detta skulle kunna vara fallet i bokningen @Budgetresenär har, om han bokade ganska nyligen, dvs senaste månaden.
 
Toppen