Varför erbjuds bara economy extra till Lissabon?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Tockstew, 19 Februari 2013.

1. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Sitter och söker på resor till Lissabon på sas.se. Jag får bara upp resor i economy eller economy extra trots att flygningarna går via FRA och sker med Lufthansa metall. Vad beror detta på?

Tock

2. Möjligt att Lufthansa låst C till endast de som bokar på deras egen hemsida? Jag har inte lagt märke till detta innan, men jag ser samma fenomen som dig när jag söker. Går att boka FRA-LIS på Lufthansa's hemsida, men det kostar 12.500SEK T/R (som billigast).

3. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar ju lite märkligt med en sådan åtgärd från Lufthansa. Kan det ha något att göra med code share och SAS möjliga plan på att plocka bort business?

4. Bra fråga.... Skulle vara intressant att ringa SAS och kolla läget. Det är ju samma läge på flighter som flygs av A3, men då finns inte C att boka på deras hemsida heller. Kan inte vara så att SAS anser Portugals huvudstad bara vara chartermål (lite konstigt dock?)

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som ett fel på SAS sida, om det inte är så att Business är slutsålt (C0). Slutsålt hos SAS med deras flightnummer alltså, det kan fortfarande vara så att Lufthansa säljer platser med sitt flightnummer.
    Om du berättar datum kan man kolla med exempelvis Expertflyer.

6. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Kollade precis med expertflyer och det verkar finnas platser i business. Går dock fortfarande inte att boka på webben. Har kollat på 18 sept ut och 22 sept hem.

Tock

7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är det fel på SAS hemsida.

8. Henrik Pedersen

Henrik Pedersen Medlem

Land:
    Norge Norge
    Send en feilrapport til SAS, så er det ordnet i løpet av ett par timer tipper jeg :D

9. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Har kollat med SAS och det säljs inga businessbiljetter på sträckan. Den bedöms väl vara en leisuredestination motsv. Las Palmas mfl.antar jag.

10. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Boka med Lufthansa är väl lösningen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!