Senaste nytt

Varför bör jag undvika SkyTeam?

Elberto

Medlem
Jag satsade på DL under 2012 och 2013 när jag flög mycket till USA. Jag hade ingen aning om hur dåliga de är.
För oss som inte bor i USA är det tufft at når status inom SkyMiles.
Jag önskade mig att jag hade läst mer om DL t.ex. unda dessa dagar. Då hade jag kanske signad upp för KLM istället kanske.
Men nu vet jag att det finns businesclass.se :)

Folk, gör inte samma misstag som jag. SkyPesos är mycket dåligt. Dåligt med poäng earning. Mycket dåligt med award availability. Dessutom kostar awards sk*tmycket.
 
Jag satsade på DL under 2012 och 2013 när jag flög mycket till USA. Jag hade ingen aning om hur dåliga de är.
För oss som inte bor i USA är det tufft at når status inom SkyMiles.
Jag önskade mig att jag hade läst mer om DL t.ex. unda dessa dagar. Då hade jag kanske signad upp för KLM istället kanske.
Men nu vet jag att det finns businesclass.se :)

Folk, gör inte samma misstag som jag. SkyPesos är mycket dåligt. Dåligt med poäng earning. Mycket dåligt med award availability. Dessutom kostar awards sk*tmycket.
Herregud, heter deras bonusprogram SkyPesos? Trodde det va ett skämt haha
 

henrik l

Medlem
Som nämnts är ju resemönster en anledning vilken allians man väljer. En nackdel med Sky Team enlig mig, som är drabbad av First Class Syndrome:D, är att man bara kan plocka ut F-biljetter hos det bolag man är medlem, givet att F finns.
 

Henrik_B

Medlem
Förstår inte varför jag bör undvika ST baserat på nämnda argument. AF La Premiére står högt upp på min lista över produkter att testa. Skulle aldrig falla mig in att missa denna upplevelse för att istället vara principfast och undvika en hel allians.

@Jacob skrev för en tid sedan mycket bra rapport från La Premiére. Mycket inspirerande!
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
För egen del är/var det helt beroende på destinationen och t ex KLM har/hade ett för mig passande linjenät tidigare - dock har bonusprogrammet FlyingBlue ändrats och justerats vad gäller intjäning och awards så många gånger under de senaste åren att jag i princip helt lämnat SkyTeam och Flying Blue.

De senaste årens flygningar med KLM har enbart varit för att förlänga poängens giltighet samt bonusreseuttag.
 
Toppen