Senaste nytt

Varför är priority boarding viktigt?

JWD

Medlem
Precis som de flesta redan har påpekat, plats för handbagage där jag sitter. Sen så väljer jag ofta fönsterplats och ogillar att tvinga upp folk som redan satt sig till rätta.
 

wheaa

Medlem
Jag har funderat över varför vissa tycker att priority boarding är viktigt men jag kan inte riktigt "få" till det.
Själv tycker jag det är skönt att gå på sist så man slipper att sitta och bli "sönderknuffad" av alla vattenbufflar.
Nu är det iof skillnad om man har separata ingångar men även där finns det jobbiga typer.
Är det för att hinna svepa ett extra glas skumpa.

Moderaten får gärna ta bort tråden om den anses vara "idiotisk" eller ballar ur, vilket en sådan här tråd lätt kan bli (tror jag) :)

håller med, tycker inte det är det minsta viktigt och försöker alltid gå ombord sist
 

nota bene

Medlem
Jag tycker bara att det är viktigt då jag har handbagage som är ganska omfattande, alternativt sådant som jag av försäkringsskäl inte kan checka in (de brukar inte bli glada när man kräver typ 100k SDR i försäkring).

Så oftast bryr jag mig inte om att gå ombord tidigt... Skönare att sitta i loungen eller i gate och knappa på datorn.
 

Voyageur

Medlem
Jag har funderat över varför vissa tycker att priority boarding är viktigt men jag kan inte riktigt "få" till det.
Själv tycker jag det är skönt att gå på sist så man slipper att sitta och bli "sönderknuffad" av alla vattenbufflar.
Nu är det iof skillnad om man har separata ingångar men även där finns det jobbiga typer.
Är det för att hinna svepa ett extra glas skumpa.

Moderaten får gärna ta bort tråden om den anses vara "idiotisk" eller ballar ur, vilket en sådan här tråd lätt kan bli (tror jag) :)

För att illustrera, på min senaste TK flight, ca 5 minuter efter boarding börjat. En lugn och behaglig känsla i Business, kan sakta lägga var sak på sin plats tills att jag behöver sätta mig. Vänder om och kikar in mot Eco där hela kabingången myllrar med människor som alla samtidigt ska trycka in väskor. Saker och ting ramlar ned, ingen kommer fram! Suckar, vänder om mig och sätter mig igen och njuter av prio boarding.
 
Toppen