Senaste nytt

Varför är det så komplicerat att få hjälp av Air France/KLM/Flying Blue?

agehall

Medlem
I båda fallen blev biljetten ursprungligen bokad via telefon eftersom resan skulle ske mindre än 24h efter bokningstillfället och hemsidorna vägrade acceptera betalning, vilket är ett ganska vanligt problem numera.

I fallet med min ombokning, så kunde jag mycket riktigt inte boka om biljetten online. När jag plockade upp min bokning via AFs svenska hemsida, fick jag veta att jag var tvungen att följa en länk för att kunna ändra i bokningen. När jag gjorde detta hamnade jag på den spanska sidan (eftersom bokningen var BCN-CDG-ABJ-CDG-ARN). Väl där kunde jag klicka på länken för att faktiskt göra ändringar men då fick jag bara veta att det uppstod ett fel och sedan blev jag omdirigerad till den franska(!) sidan. När man provat detta ett par gånger ger man bara upp och ringer istället.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej igen och tack för svar!
Den lilla detaljen med att inte acceptera betalning är ju oroväckande.. är det något som man vill ska fungera är det väl betalning??
Jag ska ta upp detta med vårt E team för att höra om det är något vi känner till.. och att du blir trött efter denna hantering är inte att undra på... :mad: beröm för din uthållighet dock! Hälsningar Karin




I båda fallen blev biljetten ursprungligen bokad via telefon eftersom resan skulle ske mindre än 24h efter bokningstillfället och hemsidorna vägrade acceptera betalning, vilket är ett ganska vanligt problem numera.

I fallet med min ombokning, så kunde jag mycket riktigt inte boka om biljetten online. När jag plockade upp min bokning via AFs svenska hemsida, fick jag veta att jag var tvungen att följa en länk för att kunna ändra i bokningen. När jag gjorde detta hamnade jag på den spanska sidan (eftersom bokningen var BCN-CDG-ABJ-CDG-ARN). Väl där kunde jag klicka på länken för att faktiskt göra ändringar men då fick jag bara veta att det uppstod ett fel och sedan blev jag omdirigerad till den franska(!) sidan. När man provat detta ett par gånger ger man bara upp och ringer istället.
 

agehall

Medlem
Jag påtalade det så sent som igår, när jag bokade min resa till LOS och återigen fick jag veta att bokningsystemet inte var tillgängligt när jag kom till betalningssidan..
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Allt annat än bra, det kan vi konstatera. Som sagt, tack för detta och jag lovar rapportera vidare! Hälsn Karin

Jag påtalade det så sent som igår, när jag bokade min resa till LOS och återigen fick jag veta att bokningsystemet inte var tillgängligt när jag kom till betalningssidan..
 

Dr. Miles

Expert
Jag påtalade det så sent som igår, när jag bokade min resa till LOS och återigen fick jag veta att bokningsystemet inte var tillgängligt när jag kom till betalningssidan..

Jag använder norsk Wideroes webbsida när jag bokar biljetten för resa som sker inom 24 timmar (förrutom på SAS).
De har fungerande webbsida och ger utmärkt service via chat.

Efter de här händelserna har jag låg förväntning av KLM, tyvärr.
 

Gnopps

Medlem
Jag kommer ihåg hur svår tdet var att få prata med en riktig människa när man ringde Flying Blue för några år sedan medan jag fortfarande var medlem, får hoppas det är bättre nu. Då var det så att man måste lyckas navigera 100% rätt i telefonmenyerna för att inte gå fel i labyrinten och få en förinspelat meddelande med information = lägga på och börja navigera igen. Det var oerhört frusterarande.

Jag måste dock berömma Air France svenska bokningspersonal i England, de har varit mycket hjälpsamma och tålmodiga med mig.
 
Toppen