Varför är Air France business class kampanj dyrare än oneworld/Star Alliance

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Dr. Miles, 5 Januari 2013.

1. En fråga till Karin.

Varför är Air France/KLM:s Business class kampanj priser från Skandinavien nästan alltid dyrare än oneworld eller Star Alliance flygbolag?
    Säljer ni Business class biljetter bra utan rabatter?

T ex oneworld (British Airways, Finnair), Star Alliance (Lufthansa, SWISS, LOT) kommer med Business class kampanj till olika destinationer ganska ofta. Men Air France/KLM matchar dessa priser nästan aldrig från Skandinavien.

2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Kanske lite "off-topic", men matchar KLM/Air France någonsin andra bolags priser - förutom möjligen till AMS i economy?

3. Jag har sett Air France/KLM matchat mot Star Alliance eller oneworld flygbolags ex-Irland, ex-USA kampanjpriser förut.

4. Air France/KLM

Air France/KLM Företagsrepresentant

Jag är förvånad över detta, då min uppfattning är att vi mer eller mindre alltid matchar. Jag tar tacksamt emot konkreta exempel som jag kan skicka vidare internt!

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni verkar ha hängt på BAs kampanj nu iaf. Vet inte om *A JV var först eller inte, men när jag kollar på Expedia.se nu får jag priser i samma nivå från både British Airways, AF/KL och *A JV.

1 person likes this.
  6. Till Nordamerika har ni Joint Venture med Delta, därför händer det att ni matchar priserna mot andra JV (Lufthansa&co eller British Airways&co). Men prismatching händer nästan aldrig mot Asien (ditt jag flyger mest).

7. Air France/KLM

Air France/KLM Företagsrepresentant

Jag hör vad du säger. När det händer nästa gång, maila mig konkreta fall: karin.forss@klm.com

8. Jag har skickat ett e-mail till dig, Karin. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!