Senaste nytt

Var vill man bo i Amsterdam?

NyfikenGrau

Medlem
Bodde nyligen på Hampsted by Hilton vid Arena, men vi skulle se konsert. Avråder direkt från att ta liknande hotell för att de har bra kommunikationer, skulle inte slösa bort någon tid på tågåkning om jag var du, mer än en t.o.r. Schiphol. Med en budget på 100 € natten och så lite tid hade jag i första hand låst in väskorna på flygplatsen som föreslagits, eller i andra hand valt ett flygplatshotell med shuttle.
Jag tycker den riktiga Amsterdamkänslan saknas direkt när man lämnar den innersta kärnan, som man också med lätthet kan promenera runt och det är väl som jag ser det enda riktigt bra sättet att se stan på. Cykel om man har flera dagar. Den obligatoriska båtturen går snabbt, en dryg timme eller så.
Därför skulle jag leta efter bästa möjliga hotell inom budgeten mellan Leidseplein och centralstation, gärna mer åt Leidseplein till. Beroende på vad man menar med "vid Vondelpark" tycker jag det är lite för långt ut för ett promenadbaserat förstagångsbesök.

Swissotel är ett utmärkt exempel på vad jag menar för läge och prisvärdhet, ligger på ganska exakt 100 för enkelrum din natt på booking.com.
Booking.com:Hotell Swissôtel Amsterdam,Amsterdam,NED - 2784Gästrecensioner.Boka hotell nu!

Den Haag, Utrecht eller Rotterdam är naturligtvis också intressanta alternativ, men välj en stad med så lite tid.
 

rvarttinen

Medlem
Kollade på Sheraton Amserdam Airport och det finns en deal med 6000 starpoints + USD 110 (klicka i "SPG Cash & Points").
Hotellet: Starwood Hotels & Resorts

Nyttjat liknande arrangemang för en natt på Sheraton Paris Airport Hotel & Conference för USD 99 och några poäng från kontot. Det var några år sedan, så de tycks ha höjt priset en aning på dessa "deals".

Edit & OT: motsvarande för W i Amsterdam lyder; 10 000 poäng + USD 180...
 

Sofia

Medlem
Tack för alla intressanta svar!

För att förtydliga, jag har varit i Amsterdam ett antal gånger, så jag vet hur trevlig stan är och vad som bjuds. Men aldrig som en lång layover med ap-mycket bagage.
 
Det lutar åt det, helt klart :)
47b38df77d56eafbf7dca9b57d0f8114.jpg

Rätt bra spotting från loungen på Hilton Schipol. Supertrevlig personal!
 
Toppen