Senaste nytt

Var vill du ha en SAS Café Lounge? Och var tror du nästa lounge kommer ?

fcx

Medlem
Min magkänsla är att Helsingfors står hyggligt långt upp på listan. Där finns ju redan en "riktig" lounge, men den kan nog nedgraderas till cafelounge.

Umeå borde stå högt upp på önskelistan, här finns många pendlare, och gott om konkurrenter. En lounge skulle kunna attrahera kunder.

Av liknande anledningar borde Luleå också ligga bra till.
 
Aalborg bør helt afgjort være en kandidat med op i mod 9 daglige afgange til København, heraf en stor del med Airbus A320/A321.

Ligeså bør Malmö Sturup også være interessant. I Norge er der vel også nogle lufthavne med en del trafik som endnu ikke har fået/får en Cafelounge.
 

Jonas C

Medlem
Min magkänsla är att Helsingfors står hyggligt långt upp på listan. Där finns ju redan en "riktig" lounge, men den kan nog nedgraderas till cafelounge.
.
Å andra sidan används ju den av övriga Star Alliance partners och Estonian Air. Tror inte de skulle bli speciellt glada om loungen försvann.
 

Agö

Medlem
Å andra sidan används ju den av övriga Star Alliance partners och Estonian Air. Tror inte de skulle bli speciellt glada om loungen försvann.
Japp, det känns helt otänkbart att loungen i Helsingfors skulle ersättas av cafékonceptet med Lufthansa, Swiss, alla SAS egna flighter, TAP och snart även Aegean.
 

Jacob

Medlem
Så var skulle en lounge göra mest nytta? Ponera att de har budget för fem lounger i Skandinavien i nuläget (jag gissar, har ingen aning), hur får vi som resenärer bäst nytta av dessa?

Som hyfsat flitig Gotlandsresenär vore det absolut trevligt med en lounge på Visby flygplats, men gissar att antal premiumpassagerare är för få och med tanke på att det är 3 km till centrum och att formaliteterna oftast går på fem minuter är det nog mer nice to have. Nyttan är säkert större någon annanstans.
 
Toppen