Var vill du ha en SAS Café Lounge? Och var tror du nästa lounge kommer ?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 17 Maj 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Trondheim öppnades nyligen och Tromsø kommer som nr 2. Men var tror ni café lounge nr 3 kommer öppna? Och på vilka flygplatser i Skandinavien skulle ni vilja se en café lounge?

På vilka skandinaviska flygplatser skulle det göra skillnad, och på vilka blir det mer en nice-to-have?

Som kuriosa är ledig yta förstås ett problem på vissa flygplatser. På Bergen Flesland finns väl inte en kvadratmeter över idag, samma sak i Umeå vad jag förstått där Malmö Aviation stått i kö i flera år på att få öppna en Express Lounge.

2. SAS404

SAS404 Medlem

Tycker samtliga flygplatser ska ha en café lounge som inte har nog med resenärer för en vanlig lounge, mer fika åt folket!

henke12, Jakob Österberg och tobbe88 gillar detta.
  3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sturup, borde ligga bra till att få ett SAS Café Lounge

bossefin och fredrik996 gillar detta.
  4. SAS404

SAS404 Medlem

Sen behöver man ju inte slänga upp något större koncept på mindre flygplatser. Jag ser en mindre yta med något ätbart, drickor, tidningar och lite lugn och ro på det, vad mer kan man behöva?

5. Jacob

Jacob Medlem

Är du beredd att betala för det också? En lounge kostar hyra, städning, catering, möbler etc. Finns det behov för det i t.ex. Kiruna?

Agö gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle tippa på att Ålborg ligger bra till. SAS har inte avtal med befintlig lounge för inrikesflygningar till Köpenhamn och det finns en stark pendlarklubb som säkerligen trycker på.

Arbetsyta vore önskvärt och det är nog det pendlarna prioriterar. Det övriga (minus lite lugn och ro förstås) kan man ju få i ett café som ju finns på de flesta flygplatser.

obs och Christian R gillar detta.
  7. SAS404

SAS404 Medlem

Behov finns det väl för oss som är statuskunder, grejen är väl om vi är nog många och svaret på den frågan är väl nej.

8. SAS404

SAS404 Medlem

I Kiruna finns inget café öppet på morgonen, vet inte hur det ser ut på andra mindre flygplatser.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det talar nog ännu mindre för att SAS öppnar en lounge där skulle jag tro.

10. SAS404

SAS404 Medlem

Ja, jag tror inte det kommer någon lounge dit inom min livstid, men samtidigt brukar man väl säga att hoppet är det sista som sviker? ;)

Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!