Var skrivs APIS information vid resa med United Airlines?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av kerran1980, 2 November 2014.

1. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag har två kommande ekomomiklass resor med United Airlines inom 90 dagar, bokade på United Airlines - Airline Tickets, Travel Deals and Flights on united.com

Första resan är Arlanda-London(LHR)-Houston(IAH) där sträckan Arlanda-London flygs av SAS.
    Andra resan är Arlanda-New York(EWR)

Det jag undrar är, var skriver jag in APIS informationen?
    Jag har gått in på mina bokningar "Change or View Reservations" på Uniteds hemsida och letat efter något ställe där APIS informationen ska skrivas in men tyvärr inte hittat något...

Finns det någon medveten resenär på forumet som kan hjälpa mig luska ut vart någonstanns man ska skriva in APIS informationen vid resa med United?

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag antar att du inte sett något fält som talar om Secure Flight eller liknande?

3. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kunde skriva in APIS på Uniteds hemsida när jag flög med dem i vintras. Men annat fall så kan du lämna detaljerna vid incheckning.

5. JLE

JLE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var det flera år sedan jag flög med dem sist, men då fyllde jag i det under bokningsdialogen. Sen fick jag en påminnelse per mail några dagar innan avresan om att de saknade uppgifterna. Så jag fick fylla i dem igen under något i stil med "Manage my booking".

6. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det komliceras av att jag flyger med SAS ARN-LHR och sedan United på LHR-IAH?
    Hela resan är på genomgående biljett med UA E-ticket nummer.

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket länge sedan jag reste med UA över Atlanten, men jag har för mig att mina kollegor som ibland flyger med dem brukar få ett mail med en länk till sidan där APIS skall fyllas i.

Antar att du dessutom måste fylla i samma sak på SAS sida (förutom adress då) eftersom Storbritannien kräver passnummer och nationalitet i förhand.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!