Senaste nytt

Var ska vi åka i januari 2016 för sol, värme och bad?

@Steve, instämmer till stor del med @AABack2ARN

Thailand tycker jag också du kan undvika, det är för mycket turism med mycket stökiga turister och prostitution med gamla gubbar som drar omkring med unga thailändskor och pedofiler. Inget trevligt längre och dessutom massor av odrägliga ryssar, i alla fall i området av Phuket. Måste ni till Thailand så välj Hua Hin, men se till att få pool för stranden är inget vidare med tidvatten och en del farliga maneter.
Nu är jag inte alls någon Thailand-vän (bara varit där en gång). Det känns dock väldigt generaliserande det du skriver om Thailand. Det må vara så runt de ställen du varit på Phuket, däremot så skall du ju inte döma ut ett helt land för det.
 

jsn

Medlem
Gärna en mix av stad och bad
Titta lite närmare på Recife i Brasilien, en miljonstad alldeles på hörnet av Brasilien. Har varit där en gång, genom jobbet, men verkar finnas en del som kan vara intressant där. Det verkar även vara mottagarhmnen för seglare som korsar Atlanten, när jag var där så träffade vi ett mycket pratsjukt svenskt par som just korsat Atlanten från Kanarieöarna :)
 

jsn

Medlem
Hittar inte "redigera inlägg"-knappen just nu, men man kan flyga med TAP från Portugal till Recife, så slipper man 3 extra timmar i luften till Sao Paolo, byte samt tretimar tillbaka till Recife...
 

Svenska73

Medlem
Precis hemkommen från 3 dagar i NYC och 7 dagar på Turks och Caicos med man och 8-åring. Perfekt blandning av shopping in NYC och strand och värme på T & C. TC har cirka 43 hotell och enbart 1 är all-inclusive. Lätt att hyra condos inom resorts om man behöver flera sovrum. Kanonresa!
 

Per N

Medlem
Jag har rest en hel del till Brasilien och Thailand med syskonbarn. Båda länderna är helt fantastiska men jag skulle nog avråda från Brasilen om barnen är under 10 år, åtminstone om man vill bada i havet. Det kan vara ganska höga vågor och strömmar som gör det besvärligt. Jag har inte koll på Natal men Rio, Recife och Fortaleza har ofta det. Thailand är ett säkert kort och det finns många destinationer att välja på. Varför inte en liten ö-luff Koh Chang-Koh Mak-Koh Kood (Kut).
 

Steve

Medlem
Precis hemkommen från 3 dagar i NYC och 7 dagar på Turks och Caicos med man och 8-åring. Perfekt blandning av shopping in NYC och strand och värme på T & C. TC har cirka 43 hotell och enbart 1 är all-inclusive. Lätt att hyra condos inom resorts om man behöver flera sovrum. Kanonresa!

Låter som en bra kombination, kan du rekommendera något/några hotell?
 

AABack2ARN

Medlem
Då skall man dock vara medveten om att NYC i januari KAN vara så kallt och blåsigt att man knappt vågar sig runt ett gathörn. Mitt tips skulle vara att ta NYC först och sedan någon härlig ö med sol och värme - dock med utmaningen att man då måste ha med sig massa nyinköpta saker i baggaget.
 
Toppen