Senaste nytt

Var ska man bo i London? Söker hotell...

A380*G

Medlem
Finns mängder av legitima siter som säljer biljetter till alla Premier League matcher, dock får man slanta upp men har du fotbollsintresserade grabbar med dig är det nog värt det. :)
 

rlager

Medlem
Håller med Palazzi. Har bott här många gånger. Både hotellet och läget är mycket bra. Gillar även Sheraton Park Tower på Knightsbridge granne med Harvey Nics och Harrods.

Jag tvekar inte en sekund att rekommendera Hilton Park Lane. Läget är utmärkt och hotellet mycket bra i sig. Hilton Park Lane ligger intill Hyde Park, med gångavstånd till t.e.x Oxford Street.

Det är ca 150m till närmsta tunnelbanestation på Piccadily Line, som tar dig såväl direkt till Heathrow som till centrum (du kan även gå till sistnämnda).

Bakom hotellet ligger ett lugnt bostadsområde som osar lyx.... Mycket trevligt att vandra omkring där och besöka alla exklusiva bilhandare :cool:

Som någon påpekat tidigare är ju dock Londons tunnelbanenät så omfattande att det knappt spelar någon roll var man bor :)
 

erhel

Medlem
Även jag kan varmt rekommendera Sofitel St James. Riktigt bra hotell med underbara sängar, relativt stora rum för att vara London och underbar personal. Vill man ha något lite enklare kan jag också rekommendera Radisson Blu Edwardian Bloomsbury Street. Inte fullt lika bra personal, men bra rum i storlek och jag har fått uppgradering som CCG. En tredje rekommendation som dock inte är ett kedjehotell (så inga poäng där) är The Cavendish som ligger på Jermyn st, ett riktigt bra läge med underbar personal och bra, om än lite små, rum.

När det gäller saker att göra med grabbarna kan jag bara instämma i fotboll, det är något helt annat än en svensk supporterupplevelse. Utöver det så är RAF Museum något av det häftigare flygvapenmuseum som finns.
 

Sinatra

Medlem
Ett väldigt alternativ är också Intercontinental Park Lane, det ligger granne med Hilton Park Lane som de andra rekomenderade. Servicen är mycket bra. Jag har även hört att detta ska vara flaggskeppshotellet inom IC-gruppen.
 

nilsson

Medlem
Ett väldigt alternativ är också Intercontinental Park Lane, det ligger granne med Hilton Park Lane som de andra rekomenderade. Servicen är mycket bra. Jag har även hört att detta ska vara flaggskeppshotellet inom IC-gruppen.

För att fortsätta gatan upp så ligger Sheraton Park Lane tre hus upp också. Det brukar bli mitt val.
 

agehall

Medlem
Nilsson (eller andra för den delen) har du bott på W London - Leicester Square? Det ser ut att bli en natt där för 20k poäng framöver...
 

johhenrik

Medlem
Ett väldigt alternativ är också Intercontinental Park Lane, det ligger granne med Hilton Park Lane som de andra rekomenderade. Servicen är mycket bra. Jag har även hört att detta ska vara flaggskeppshotellet inom IC-gruppen.

Det är ett okej hotell. Dock tycker jag att är man van vid IC i Asien så blir man "besviken". Rummen är små, även sviterna jämfört med IC i ex Shanghai (Expo o Pudong, inte testat Ruijin eller Puxi). Frukosten är okej, men inte i närheten av vad många andra stora hotell erbjuder.

Som sagt, ett okej hotell, men för dyrt för vad man får är min åsikt. Men det är ju de flesta hotel i London. :)
 
Toppen