Senaste nytt

Var ska man bo i London? Söker hotell...

Tack, är Man Utd fan så det lär bli den matchen. Är det lättaste att köpa biljetterna på deras egna hemsida eller finns det en bra andra hands försäljare? Hur brukar ni göra?

Fulham v Manchester United | Fulham Football Club
Dock bara för medlemmar i första hand.
Jag vet faktiskt inte hur stort drag det är på biljetter till den matchen men eftersom Fulhan - Sunderland säljer ut så kanske det inte släpps något för general public. Då kan du självklart gå via 3:e part men då får du räkna med 1000:- / biljett och uppåt.
 

perhall

Medlem
Sofitel St James vid Waterloo Place på Regent Street. Grym frukost och service. Väldigt flexibla, det går säkert att få med tonårskillarna även om hemsidan föreslår en svit för att vara fyra personer/Per
 

jumbooze

Medlem
Sofitel St James vid Waterloo Place på Regent Street. Grym frukost och service. Väldigt flexibla, det går säkert att få med tonårskillarna även om hemsidan föreslår en svit för att vara fyra personer/Per

Mmm, detta hotellet ligger på min london topplista, grym frukost!
 

Agö

Medlem
Jag hade förmånen att bo i London en period och har varit på de flesta arenor (nu senast Brentfords slitna Griffin Park i korrugerad plåt). Upplevelsen av lägre division är bättre imo. Däremot är ju fotbollen rätt kass, haha.

I övrigt finns det ju en hel del kul museum även för barn, Imperial War Musuem, RAF Museum, Winston Churchill's Britain at War Experience, London Dungeon (som nämnts), Madame Tussauds. Sedan är det väl alltid kul med en musikal. Inga problem att fylla tiden.
 
Jag hade förmånen att bo i London en period och har varit på de flesta arenor (nu senast Brentfords slitna Griffin Park i korrugerad plåt). Upplevelsen av lägre division är bättre imo. Däremot är ju fotbollen rätt kass, haha.

Instämmer. De stora lagen lider av turistsyndrom och det är bra mycket trevligare att gå på fotboll i de lägre divisionerna. Championship / League 1 / League 2.

Gillade stämningen på Loftus Road förut men dom har också drabbats av en hel del turister på senare år då QPR promotat sig ganska mycket i Asien (tack vare "delägare" Fernandes då.)
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Jag har bott på många olika hotell i London, men de flesta 4/5* levererar en helt ok service och rum. Kan vara idé att se att man inte får ett fyrstjärnigt med en 15 år gammal heltäckningsmatta som är lätt sunkig. Vet inte om du söker ett helt ok 4-5* hotell för typ 1000-1500/natt, eller om du vill ha ett topphotell för 5000/natt. Jag kan själv aldrig motivera mig att lägga dessa pengar på boende när jag får ett helt ok rum för en halv vecka för samma pengar.

Exempelvis är Hilton Paddington helt ok.

Om ni ska vara inne i centrala London rekommenderar jag något som ligger t.ex. i Paddingtonområdet eller kring Hyde Park. Ibland går det att hitta apartment hotels med självhushåll, men ganska stora rum till vettigt pris om ni kan tänka er att t.ex. bo i samma rum.
 

Palazzi

Medlem
Jag tvekar inte en sekund att rekommendera Hilton Park Lane. Läget är utmärkt och hotellet mycket bra i sig. Hilton Park Lane ligger intill Hyde Park, med gångavstånd till t.e.x Oxford Street.

Det är ca 150m till närmsta tunnelbanestation på Piccadily Line, som tar dig såväl direkt till Heathrow som till centrum (du kan även gå till sistnämnda).

Bakom hotellet ligger ett lugnt bostadsområde som osar lyx.... Mycket trevligt att vandra omkring där och besöka alla exklusiva bilhandare :cool:

Som någon påpekat tidigare är ju dock Londons tunnelbanenät så omfattande att det knappt spelar någon roll var man bor :)
 
Toppen