Var ska jag gå för hotellhantering?

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Johanna, 19 November 2015.

1. Johanna

Johanna Medlem

Fick ett meddelande från Qatar airways om hur rutinerna ska gå till vid transfer till hotell på vägen hem. Är det någon som vet var jag hittar Premium lounge lätt? Nedan ser ni infon jag fått från Q.

Dear Customer,

As Qatar Airways has moved toHamad International Airport, we can provide you with better infrastructural facilities. We also have there dedicated Immigration Counters in the Premium lounge at the Arrivals. Therefore please note that Al-Maha Services won’t be needed anymore.

When already in Doha you will only require to collect your STPC vouchers from the Transit Counter and thereafter you will be guided towards the Premium Class Lounge where you can instantly get your Immigration Clearance done. The process will be extremely simple and therefore the transition will be really smooth.

2. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Först går du till transit countern. Den hittar du lätt, brukar alltid vara väl synlig.

Som det står får du där en STPC-voucher per person. De kommer peka dig vidare.

Loungen som du sköter din immigration i ligger längst till vänster vid passkontrollen, förbi alla köer för familjer, Qatarier, diplomater, och kvinnor.
    Loungen är inte så stor men trevlig och säkert lyxig. Sist jag var där gick jag bara rakt igenom den direkt till immigrationsstationen eftersom det var NOLL andra resenärer där.

Därefter kommer du gå ut och mötas av en person som ska ta dig till hotellet. Bil är inte alltid på plats och väntar på dig - du kan komma att få vänta typ en kvart i ännu en lounge (som jag faktiskt tycker är lite finare än den du nyss var i).

Men som sagt, gå bara till transit countern och fråga sedan varje person på vägen så kommer det vara "really smooth".

jumbooze gillar detta.
  3. Johanna

Johanna Medlem

tack så mycket för utförligt och snabbt svar.

Erik M gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!