Var reparerar man en Tumi Alpha 2?

Diskussion i 'Övrigt' startad av agehall, 27 Augusti 2014.

  1. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Min (nästan) nya Tumi Alpha 2 har gått sönder i handtaget och behöver lite kärlek. Jag hittar inga direkta pekare till var man lämpligast lämnar in den, så jag tänkte höra om någon har tips på ställen som kan fixa detta åt mig.
     
  2. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Bra att veta att det är skräp. Detta borde väl dock omfattas av garantin.

    First Year of Ownership: Worry Free With limited exceptions, if your Tumi product is damaged during the first twelve (12) months you own it – including damage caused by wear and tear, airlines, or other transit damage – Tumi will cover all repair expenses, including shipping costs to and from our repair facility. If we determine that the product is damaged beyond repair, we will replace it. If we determine that a replacement product is not available, we will provide you with a product of comparable value. Damages not covered are damage resulting from abuse, cosmetic damage (such as scratched leather or stained fabrics), and incidental or consequential damages, such as damage to or loss of the contents of a bag, loss of use, loss of time, or similar expenses.

    Warranty

    Kontaktuppgifter för Europa här:

    Repair Information
     
  3. kristerj

    kristerj Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    När mina Tumi har gått sönder har jag mailat dem och alltid fått reservdelar hemskickade utan kostnad. Detta oavsett hur gamla väskorna har varit. Har alltid varit mycket nöjd med servicen från Tumi, delarna kommer ifrån Tyskland och jag har fått valet att skicka in väskan eller fixa själv.
     
    agehall och Agö gillar detta.
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nja, skräp tycker jag inte de är. Jag tror det egentligen var fel på mitt ex från början, för handtaget kändes lite glappt redan dag 1. Nu har skruven som håller övre delen gått rakt igenom själva pinnen som går upp till handtaget, troligen pga att den inte varit korrekt åtdragen och sedan glappat.

    Hmm, jag hade hoppats på att någon butik skulle kunna göra det. Det känns lite drygt att behöva skeppa iväg väskan. Får väl kolla med dem ifall de kan skicka mig delar istället.
     
  5. kristerj

    kristerj Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du kontaktar deras kundtjänst så borde de kunna anvisa en butik där du kan lämna in den. För mig var det dock smidigast att få delarna hemskickade.
     
    agehall och Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×