Senaste nytt

Var ligger gränsen för att kalla sig "frequent flyer"?

Jag har kanske lite annorlunda syn på det än många andra, men jag anser att en frequent flier ska flyga minst 200k miles/år och ha i snitt minst en resa per vecka.

Den som flyger 200.000 miles per år och gör det i mixade klasser skulle motsvara HON-Circle om dessa flögs inom Lufthansa gruppen. Det är väl definitionen av extrema resenärer? :)
 

Jaws

Medlem
Den som flyger 200.000 miles per år och gör det i mixade klasser skulle motsvara HON-Circle om dessa flögs inom Lufthansa gruppen. Det är väl definitionen av extrema resenärer? :)

Det bör väl motsvara runt 7 resor rtw, det låter litet mkt i min smak... jag och fru Jaws gjorde södra stilla havet i höstas och norra stilla havet i våras som sträckmässigt motsvarade varsina rtw-trippar . Så enligt min erfarenhet räcker detta bra med en rtw per halvår. Man ju kasta in lite lagom resor däremellan som USA och Karibien...
vi vill ju ha lite värme också isf vår fjällhöga nord :cool:
 

Jacob

Medlem
Jag ifrågasätter inte vem som är äkta frequent flyer, men funderar över nyttan i att överhuvudtaget kategorisera sig som en. Finns det ett uppdämt bekräftelsebehov i att vara "något"... Det verkar ju t.e.x vara väldigt känsligt (på alla forum likt detta) om man avfärdas som en "vanlig resenär". .
För mej är en frequent flyer en som flyger för mkt!
Precis min tanke, den ursprungliga frågan blir lite konstigt ställd, att sätta en definition på någon slags titel som de flesta som skulle kvalificera till med föreslagna nivåer ändå inte skulle vilja ha eftersom resandet i den omfattningen oftast symboliserar något nödvändigt snarare än något positivt. Och de som ändå tycker det är OK gör det troligtvis av andra skäl, t.ex. för att man gillar sitt jobb. Att vara borta mycket innebär tvärtom ofta oregelbundna arbetstider, svårt att hålla rutiner, knepigare med familj och vänner etc. Sen är man väl som folk är mest, försöker hantera det och göra något positivt av det.

Däremot ur ett BusinessClass-perspektiv tycker jag det är fantastiskt kul med kunskapen och erfarenheten (och därmed allt från betyg och recensioner till tips och råd) eftersom det innebär helt andra referensramar än hos "vanliga resenärer". Givetvis under förutsättning att man kan hålla ett vettigt perspektiv och förhållningssätt till det.

Detta forum har medfört att resande har gått från grå trist rutin till en trevligare transportform. Att kunna få in nöje mitt i all nytta är inte helt fel!
Det var också en av grundidéerna med sidan, ska man ändå resa en massa kan man väl lika gärna försöka göra bästa möjliga av det.

Det bör väl motsvara runt 7 resor rtw, det låter litet mkt i min smak...
Jag flög tydligen nästan motsvarande 6 varv runt jorden förra året och det blev verkligen väl mycket. De sista flygningarna var helt enkelt inte roliga och hade gläderligen kunnat hoppats över. Jag var rätt glad att januari blev en nästan helt resfri månad.
 
Jag hade förra året åkt 5 varv runt jorden till största delen i Ecconomy och i år har det hittills blivit 55 Legs och 55K miles i samma status då vår företagspolicy inte tillåter annat
Jag håller med många av de fg och anser att man blir frequent flyer då man flyger för mycket ...... Vilket min gräns är nära nu.
 

ante_77

Medlem
Har kvalificeringsperiod från 1:a november och skulle ha fyllt min Diamond-kvot redan innan april om jag inte körde två stycken "långpass" på jobbet.
Frequent flyer....kanske.
Idiot som slösar bort tid,både hemma och på jobb...absolut.
 
Flygbolagen är ju annars rätt duktiga på att definiera just frequent flyer-nivåer i och med sina bonusprogram och statusnivåer. Guldstatus och uppåt?
 
Toppen