Senaste nytt

Var kan jag köpa vitvaror på nätet med American Express?

adhoc76

Medlem
En annan sak att undersöka kan vara vilka nätbutiker som tar PayPal. Då kan du enkelt koppla ditt Amex till ditt PP-konto och använda ditt kort den vägen.

Frågan är aktuell för mig snart då jag snart ska renovera köket... CDON tar ju Paypal... Om jag kopplar Amex till Paypal finns det då nån risk att det blir stopp hos Paypal med Amex? Nån ska ju betala för avgiften som Amex tar? Borde funka för enligt CDON:s beskrivning av Paypal-betalning så står det att man den vägen kan använda betal- eller kreditkort? Räknas köp via Paypal just som köp och inte som kontantuttag? Nån som vet?
 

Elberto

Medlem
Jag köper mycket med PP och AMEX via Ebay eller Amazon i Tyskland.
Har aldrig haft problem med spendings deklarerad som kontantuttag.
Jag vet inte hur mycket du tänkte köper. Ett lite tipps: Ring AMEX innan och berätta att du tänkte köpa grejer för XXXXX SEK. Ibland kan de lägga informationen in i systemet så att köpet går genom.
Så gjorde jag när jag köpte en bil via betalo.se
 

Dr. Miles

Expert
Inte så brett utbud men det går att beställa vissa vitvaror på IKEA.se och det går att betala med American Express.

Screenshot20160307_05 IKEA.png
 

adhoc76

Medlem
Jag har ägnat kvällen åt att försöka maximera poängen.... Kom fram till att whiteaway.se (som har mycket konkurrenskraftiga priser) ger högst poäng. Om man går via SAS eurobonus "shopping" får man 22 poäng per spenderad hundralapp hos dem. De tar dock varken Amex eller Paypal. Men eftersom priserna faktiskt är lägre än hos de flesta konkurrenterna nästan rakt av så spelar det ingen roll. Genom att betala via faktura lönar det sig att betala med Amex via betalo.se, trots påslaget med 2,5% där.... Det landar då på samma prislapp inklusive påslaget som hos tretti.se (som har lägre poängutdelning via sas shopping) exempelvis. Så där har ni mitt tips efter tre timmars räknande! :)
 

RickardG

Medlem
Jag har ägnat kvällen åt att försöka maximera poängen.... Kom fram till att whiteaway.se (som har mycket konkurrenskraftiga priser) ger högst poäng. Om man går via SAS eurobonus "shopping" får man 22 poäng per spenderad hundralapp hos dem. De tar dock varken Amex eller Paypal. Men eftersom priserna faktiskt är lägre än hos de flesta konkurrenterna nästan rakt av så spelar det ingen roll. Genom att betala via faktura lönar det sig att betala med Amex via betalo.se, trots påslaget med 2,5% där.... Det landar då på samma prislapp inklusive påslaget som hos tretti.se (som har lägre poängutdelning via sas shopping) exempelvis. Så där har ni mitt tips efter tre timmars räknande! :)
Du kan fundera på refunder som ett alternativ. De ger (med nyregistrerat konto) 4% i cashback. Betalar du samtidigt med Coop-kortet kan du ändå få drygt 16p/100kr.
 

Brandten

Medlem
Jag har ägnat kvällen åt att försöka maximera poängen.... Kom fram till att whiteaway.se (som har mycket konkurrenskraftiga priser) ger högst poäng. Om man går via SAS eurobonus "shopping" får man 22 poäng per spenderad hundralapp hos dem. De tar dock varken Amex eller Paypal. Men eftersom priserna faktiskt är lägre än hos de flesta konkurrenterna nästan rakt av så spelar det ingen roll. Genom att betala via faktura lönar det sig att betala med Amex via betalo.se, trots påslaget med 2,5% där.... Det landar då på samma prislapp inklusive påslaget som hos tretti.se (som har lägre poängutdelning via sas shopping) exempelvis. Så där har ni mitt tips efter tre timmars räknande! :)

Riktigt bra tips och precis sådana uträkningar (från andra butiker också) som iallafall jag uppskattar! :)
 
Toppen