Senaste nytt

Var köpa olåst iPhone 5S?

agehall

Medlem
Svaret är nog "På vissa ställen iaf". Det finns väl länkar längre upp i tråden som talar om exakt hur det hela förhåller sig.
 

ESSA

Medlem
Jag har räknat fram och tillbaka och kommit fram till att det ändå får bli en iPhone 5s köpt här i Sverige.
Behövde ändå byta abonnemang och när jag reser kan jag lika gärna ta med en extra mobil för det andra simkortet. Det finns tillräckligt med hotspots att använda med nya luren.

Däremot...

Om någon befinner sig i USA just nu och har tid och lust att köpa mig den nya iPad mini Retina 16 Gb grå skulle jag bli superglad!
Jag har en spekulant på min "gamla" iPad mini och hoppas att jag därmed slipper lägga ut paddan på Blocket.
Själv befinner jag mig i Stockholm och kan lätt ta mig till Arlanda för att hämta upp den där alternativt att vi möts upp inom rimliga avstånd från Stockholm.

Jag gör dig till "godsägare" som tack för besväret! ;-)
 

Friskytten

Medlem
Apple Store i Japan har också börjat att sälja olåsta iPhone.

iPhone 5S
16 GB: 71.800 JPY (ca 4.700 SEK)
32GB: 81.800 JPY (ca 5.350 SEK)
64GB: 91.800 JPY (ca 6.000 SEK)

Leveranstid: ca 1-2 veckor



Lite OT, men angränsande fråga... (mod kanske kan byta namn på tråden till "var köpa olåst iPhone/iPad")

Jag blir inte klok på Apples japanska sida, prisuppgifterna för iPad Air med 4G kommer inte fram på samma sätt som i andra länders Apple Stores (t ex Hong Kong, Thailand, Singapore).

iPad Air - iPad Air - Apple Store (Japan)
apple-jp.png


Så här ser det ut i Thailand:
apple-th.png


Säljer inte Apple olåst iPad Air med 4G över disk i Japan?
 

ESSA

Medlem
Köpte idag den nya ipad mini retina 16 gb på Target i Jersey City. En kort promenad från där jag bor denna helg.
Samma pris som på Apple store men här har de lägre sales tax. Tack Senator för det tipset!
Dessutom fick jag en kupong (till allt annat jag gick lös på) på 50$.
Om jag räknat rätt blev paddan 1171:- billigare här än i Sverige.
Då har jag kollat utdraget på min bank exakt vad som drogs.
Har dock inte hunnit få mitt eurobonuskort så jag blir utan points... ;-)
Tyvärr finns ingen Apple store inom rimligt avstånd så det blir på Manhattan den får inhandlas.
 
Toppen