Senaste nytt

Var köpa J. W. blue label?

Alf

Medlem
Tycker ni verkligen den är värd det priset. Jag tyckte inte ens den var god, men smaken är olika. Jag provade den på Concorde room och vet inte vilken det var, dom hade tydligen två. Jag beklagar hos er som uppskattar drycken men jag lämnade kvar det mesta och gick istället in i First Galleri och hittade riktigt god wiskey.

15367DCA-7173-4544-8D88-3843AC5F207C.jpeg
 

Homer

Medlem
Tycker ni verkligen den är värd det priset. Jag tyckte inte ens den var god, men smaken är olika. Jag provade den på Concorde room och vet inte vilken det var, dom hade tydligen två. Jag beklagar hos er som uppskattar drycken men jag lämnade kvar det mesta och gick istället in i First Galleri och hittade riktigt god wiskey.

Visa bifogad bild 74643

Du misstar dig, det handlar inte om vad som är i flaskan utan om själva flaskan.

JW Blå är en ganska ny produkt, första åren såldes den i deras standardflaska fast av blått glas.
För 8-10 år sedan började försäljningen att rasa, då designade de en ny flaska med exklusivt utseende.
Tjockt glas, vacker blå lyster, gravyr, tjock exklusiv etikett.
Sedan höjde de priset och gjorde de en framgångsrik nylansering med påkostade marknadsföringskampanjer.

Jämför succén med Absolut Vodka.
Design av unik flaska, högre pris för att ge den en exklusiv prägel och sen marknadsföring
men jättelik budget - kändisar, konstnärer, kungen osv.
Innehållet är dock samma gamla sprattelvatten.

Skolboksexempel på imagemarknadsföring, där reklamen betyder mer än själva drycken
för den framgång produkten fått bland konsumenterna.
 

Jönsson

Medlem
Tillåt mig vara en gnutta fördomsfull och generaliserande. För mig JW Blue Label en whisky för de som inte provar speciellt mycket whisky, som gärna dricker den ur ur ett rakt glas typ tumbler och som kanske använder is i glaset. De köper den för att, som Homer säger, den ser exklusiv ut och marknadsförs som extra fin. JW blue är absolut en perfekt balanserad whisky och en av de bästa blendsen. Men för någon som vanligen dricker singelmatch kan den nog vara ganska tråkig och intetsägande. Visserligen hyfsat komplex men den innehåller grain whisky och är lite tunnare i smaken. Motsvarar inte riktigt sitt pris i kvalité.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

malmokalle

Medlem
Finns ett JW "testkit" att köpa på CPH. Ganska kul att köra lite blindtest med vänner. Själv tycker jag nog att Platinum Label slår Blue Label rejält. Sen kan jag mycket väl tänka mig en liten isbit och ett tumbler glas också, ser det inte gott ut @Jönsson?

IMG_0126.JPG

P1010212.JPG
 
Toppen