Senaste nytt

Var köpa J. W. blue label?

Ricci

Medlem
När det gäller att köpa lite trevligare och mer "dyr" whiskey så vänder mig alltid till Systembolaget...
När det gäller de övre marknaderna för fina saker.........så har Systembolaget bra priser......
 
Last edited:
Det kanske är likadant som med vin på Systemet? Billigt vin är ju dyrt i Sverige och dyrt vin är billigt i Sverige. :)

Så sant. Jag kollade in en hygglig Rioja i förra veckan när jag var i Texas. Den kostade 30 dollar + skatt där medans Systembolaget tar 159 kr. Samma vin kostade15 € i Spanien när jag var där tidigare i juli så det var inte värt att släpa hem till Sverige. Enda anledningen att köpa premiumviner utomlands är väl att det finns spännande sorter som inte går att hitta på Systemet.

Sorry för lite OT i den här whiskytråden.
 
Jeg undersøger Kastrup imorgen :)

Jeg plejer altid at bruge grænsebutikkerne i Tyskland som reference(Lidt langt fra STO, men anyways..) her står 75 cl JW Blue til knap 1400SEK.
 

Gus

Medlem
Vad kul med priser från hela världen! :) Forumet är verkligen ett resande folk, för ingen verkar ha vägarna förbi Arlanda för att kolla om den verkligen kostar 1500 kr för en liter. :p Himla billig den är i Kuala Lumpur! Är inte whiskey för övrigt väldigt prisvärt om man jämför med exempelvis champagne? En fin flaska champagne kostar väl som en fin flaska whiskey men champagnen dricker man ju upp på någon timme medan whiskeyn kan räcka i ett år.

Vad tror ni generellt om min fråga 2?
 
Toppen