Senaste nytt

Var i världen skulle du helst bosätta dig?

Teddulin

Medlem
De gånger jag har varit i NEW YORK så har jag tänkt att här skulle jag lätt kunna bo ett par månader om året. Känner mig alltid fylld av energi och inspiration efter ett besök i denna fantastiska storstad. Som fd golfproffs skulle jag även lätt kunna spendera ett par vintermånader i Florida (WPB/Miami/Tampa). Annars är Australien en annan favorit, både Sydney och Melbourne är schysst, men det är långt till Sverige och här trivs jag ändå väldigt bra.
 

Magino

Medlem
Skulle flytta till Sydney alla dagar i veckan.
Älskar storstäder som ligger vid havet och erbjuder badstränder. Underbart trevliga människor och härlig atmosfär med ett bra klimat.
 

Jacob

Medlem
Nu har jag redan bott ett stort antal år utomlands och skulle nog inte flytta igen utan anledning, men bland tänkbara städer står helt klart Singapore. Skulle vara kul att flytta till Asien och jobba i något/några år.

Verkar vara fler som funderar på Singapore. Vi kanske skulle gå ihop och starta BusinessClass.sg? :cool:
 

henrik l

Medlem
Den platsen lär inte existera:) Bra skidföre från november till slutet av mars, max 5 minuter och ta sig till spåren, gärna med bra möjligheter till en del skridskoåkning (Jag vet, redan här fallerar det:D). Höst och vår kunde det få vara någon månad och sedan 25-30 grader nära någon schysst strand. Vi sa väl inget om att man skulle jobba heltid också:D
 

rob74

Medlem
Jag gillar Sydney och Melbourne. Ska man flytta kan man lika gärna göra det rejält... :)
Har varit där ett flertal gånger och trivs med båda platserna. Kanske att Sydney har övertaget på mig just nu.
Som sagt, lite långt när man vill hem till Svedala, men planerar man bra så kan man ju resa - typ medvetet. :cool:

Nu tror jag iofs inte att det kommer att hända, men drömma kan man ju alltid.
 
Toppen