Senaste nytt

Var i Tokyo är det bäst att bo? Tips på hotell

SNIFF

Medlem
Bodde nyss på Hilton Tokyo i Shinjuku. Nu är jag vid Conrad som ligger minst lika "centralt", fast i Ginza.
Man får helt enkelt acceptera att Tokyo är en stor stad som egentligen utgörs av en drös/hundra småstäder. Så länge du har tillgång till tunnelbanan är du säker. Däremot stänger tunnelbanan runt 00. Så om du är ute och stökar till sent på natten kan det vara bra att hålla sig i området där du bor. Annars blir det jobbigt att komma hem.
 

Brandten

Medlem
Bra tråd nu inför min resa till Tokyo.
Finns det någon uppdaterad lista likt denna av @Dr. Miles?

Alt 1:
Om jag vill bo högt upp med riktigt bra utsikt, vart ska jag bo då?

Alt 2:
Eftersom jag kommer att behöva vara i "Fujisawa City in Kanagawa prefecture" från och med 22/6 runt lunch till sent på natten så kan tänka mig att bo nära Fujisawa City båda nätterna eller nära Haneda sista natten då min flight går på morgonen.

Det är ju typiskt att man flyger ut från HND när Radisson hade på NRT för 15000 poäng (har 36000 så hade blivit två gratisnätter) + nästan gratis resa dit.

Alt 1: Jag glider upp i Hyatt, tar en drink och kollar utsikten.
Alt 2: Det löste sig ändå då kunden bokade/står för hotellet samt all transport i Tokyo med egen bil.
 

ulagun

Medlem
Har precis återvänt från några dagar i Tokyo. Ingen turiststad direkt enligt min åsikt. Däremot Mount Fuji med omnejd var en härlig upplevelse. hade vi bara vetat så hade vi bokat några dagar där.
Bodde på Hilton Tokyo och kan bara konstatera att som Diamond var det ett av de absolut bästa Hilton jag någonsin bott på genom åren.
Tre frukostmatsalar att välja på. Utmärkt lounge, där de även hade en separat Diamond lounge. Inte minst fantastisk personal.
 

nollbit

Medlem
Har precis återvänt från några dagar i Tokyo. Ingen turiststad direkt enligt min åsikt. Däremot Mount Fuji med omnejd var en härlig upplevelse. hade vi bara vetat så hade vi bokat några dagar där.
Att det "inte är en turiststad" är väl högst subjektivt. Jag har spenderat 20+ dagar där som turist de senaste 18 månaderna och aldrig fått slut på saker att titta på, stadsdelar att besöka eller mat att äta. Däremot kan jag verkligen hålla med om att man bör besöka området runt Fuji. Hakone är ju 100% fantastiskt exempelvis (och betydligt mer turistigt än Tokyo tycker jag).

Bodde på Hilton Tokyo och kan bara konstatera att som Diamond var det ett av de absolut bästa Hilton jag någonsin bott på genom åren.
Tre frukostmatsalar att välja på. Utmärkt lounge, där de även hade en separat Diamond lounge. Inte minst fantastisk personal.
Detta håller jag helt med om. Personalen på Hilton Tokyo är helt suveräna. Loungerna likaså. Senast har vi bott på Conrad (Tokyo) och medan personalen och hotellet är fantastiskt är loungen usel. För liten och med mycket personal som mest verkar gå runt (eftersom dryck aldrig fylls på och disk inte plockas bort).
 

ulagun

Medlem
Glömde nämna att ANA loungen, som ligger "på fel håll" nära gate 50 hade avsevärt bättre utbud än det påvra United loungen bjöd på, dock precis vid SAS gaten 31.
 

Moco

Medlem
Jag har bokat Westin för en vistelse inom kort. Någon som har erfarenhet därifrån? HHD, men upplever att SPG levererar bättre på Platinumnivå.
 

JensE

Medlem
Bara en rättelse. Loungen på Hilton Tokyo är inte en diamond lounge utan för både guld och diamond.
Dom har också exakt samma utbud så om man inte blir hänvisad till den loungen så är det inget att vara besviken över :)
 

ulagun

Medlem
Att det "inte är en turiststad" är väl högst subjektivt. Jag har spenderat 20+ dagar där som turist de senaste 18 månaderna och aldrig fått slut på saker att titta på, stadsdelar att besöka eller mat att äta. Däremot kan jag verkligen hålla med om att man bör besöka området runt Fuji. Hakone är ju 100% fantastiskt exempelvis (och betydligt mer turistigt än Tokyo tycker jag).
Vilken himla tur att jag skrev "enligt min åsikt" o_O
Vi var där första gången 2004, en kortvisit fick inget grepp om staden. Återvände därför nu och gjorde olika rundturer. Upplevde det mest som olika nyanser av grått och högt, avbrutet av några lummiga parker. Inget egentligt centrum utan, ungefär som Berlin eller Manila flera städer i en. Saknade även historiska byggnader och platser.
Men visst vi bodde i Shinjuku och med dess mysiga gränder med små matställen och barer. Dock jämfört med städer som t.ex. Singapore är det ingen stad vi längtar tillbaks till direkt.
 
Toppen